DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Red Bull má chytré řešení výfuků

Red Bull se podle šéfa společnosti Renault Sport F1 - Jeana Francoise Caubeta - chytře vypořádal s omezením výfuků pro letošní sezónu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault: Red Bull má chytré řešení výfuků

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 20.02.2012 19:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» McMatej (Hlasovali 2 lidé) 20.02.2012 18:33
Zajímavý nápad. Přijde mi to trochu… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 20.02.2012 10:13
To video se mi nezdá - na rovinkách to podle… »
» uzivatel000249 (Hlasovali 2 lidé) 20.02.2012 10:44
hm, celkovo som sklamaný z takýchto výfukov.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Duncan66

    Duncan66

    XXX
    Muzu se zeptat, jak to s temi vyfuky vlastne je, resp. s pravidly? Na konci sezony 2011 se rikalo, ze vyfuky v dalsi sezone musi mit vyvod minimalne na urovni osy zadniho kola a pritom prakticky kazdy ma vyfuk vyusteny jeste pred zacatkem zadniho kola.

    Proto by me zajimalo, jestli se upravily pravidla, nebo jsem to pravidlo spatne pochopil?

    Dekuji predem za odpoved.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    toto všetko viem... 04

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ladys

    ladys

    XXX
    Při brždění může také dojít k znefunkčnění na př. za pomoci přetížení.

    Je možné,že Redbul využívá tu díru v rypáku na něco podobného v jiné části vozu..

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    V čom to je? Ak je to nejaký kanál v kryte tak sa to dá ľahko okopírovať.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    Už vidím jak si opět Red Bull dojede v Melbourne s Vettelem pro pohodové první místo a konkurence je bude dohánět celou sezonu. 18

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    hm, celkovo som sklamaný z takýchto výfukov. čakal som, že budú naozaj periskopy, cca 10 cm holá rovnomerná rúrka. a ono je to zase len fúkanie ...

    skôr by mali využívať tieto výfukové plyny na vytváranie dodatočnej energie, ktorá by sa mohla využívať podobne ako KERS ... niektoré civilné autá to už majú ...

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • cervenak

    XXX
    Podla mna az tak dobre nebude lebo by otom boli ticho :):) Mozno bude chytre ale podla mna vtom nebude rozdiel ako minuly rok :):)

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pepe

    XXX
    zase se jim povedlo nějak obejíd pravidla co ostatní musí dodržovat jak to tí plechovkáři dělají asi ten sajrasjt co do tech plechovek dávají tak jem pomáhá na inteligenci

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    To video se mi nezdá - na rovinkách to podle něho vede ke stallingu a snižuje přítlak, v zatáčkách na vnitřní straně stejným spodním otvorem přítlak najednou zvyšuje? Zatím není moc jasné, jak má jejich pasivní F-kanál vpředu fungovat - zvyšovat přítlak nebo odtrhávat proudění a snižovat na rovinkách odpor a přítlak?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom

    XXX
    Ale celé toto mi trochu nesedí s týmto vyjadrením:
    Adrian Newey, Red Bull: "V minulom roku sme mali v zadnej časti auta silný prítlak a to viedlo k tomu, že sme museli poriadne popracovať na prednom krídle. V tomto roku je to jednoduchšie. Aj na tratiach, kde budeme potrebovať maximálny prítlak budeme jazdiť s predným krídlom, ktoré sme v minulom roku nasadili v Spa. Auto sa inak správa tak, ako sme očakávali. Jazdci sa trochu sťažovali na jeho ovládanie, ale s tým sme rátali."

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Angelo

    XXX
    Peto:

    Mozno trocha off topic,ale vcera som kukal video o fungovani w-sachty a nerotumiem jednemu a to,preco tento system nema kazdy tym v prednom kridle?Kedze do inej casti karoserie to nezasahuje

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom

    XXX
    tiež mi to nieje úplne z toho jasné, ale v zatáčkach to podľa všetkého nejde tým istým otvorom /podľa toho videa dvomi inými/ takže teoreticky by to mohlo fungovať, ale určite to nieje také jednoduché.
    a určite keď sa hovorilo o f-šachte vpredu, tak som nečakal, že by to mohlo fungovať aj takto s prepínaním v zákrutách - preto si myslím, že je to veľmi zaujímavé

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Uther009

      XXX
      vypadá to opravdu zajímavě, ale nesedí mi na tom několik věcí, 1) kdyby to redukovalo přítlak na rovinkách, tak by to redukovalo přítlak i při brždění, což by se negativně projevilo na časech na kolo.
      2) na tom videu píší, že ten vzduch akceleruje proudění pod křídlem (v zatáčkách), to mi připadá divné, protože nechápu jak, když bude pomalejší, než okolní vzduch, možná kdyby se okolní vzduch po něm "vozil"..

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom

        XXX
        napadá mi len jedna vec ako by to teoreticky mohlo fungovať v zákrutach.
        Ak totiž privedú vzduch kanálmi pod spodný profil krídla a smeruje do protipohybu auta - okolitý vzduch by ho mohol strhnúť a tým vytvoriť vír pod spodným profilom - okolitý vzduch by musel pod krídlom obtekať "väčšiu plochu" a tým by sa jeho rýchlosť zvýšila a zároveň by sa znížil tlak pod spodným profilom krídla - ale to je len moja teória a netuším, či by to tak ozaj mohlo byť

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Podle toho, jak je to nakresleno v tom videu, to jde jiným, ale opět podobně umístěným spodním otvorem, což by podle mě vedlo opět ke stallingu. V takové podobě to podle mě zkrátka nemůže fungovat.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    Vyusteni se musi nachazet v techto vyznacenych oblastech, plati to jiz celkem dlouho:
    [odkaz na stránku]

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Zajímavý nápad. Přijde mi to trochu fantasmagorické, ale co v F1 není, že? 04 Jen si nejsem jistý tím, jak to bude fungovat v závěsu za druhým autem. Už takhle mají problémy s turbulencemi....

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ivvo

    XXX
    na rovinkach to rozbiji proud vzduchu a snizuje pritlak, pokud zacne brzdit, tak rychlost vzduchu klesne, tim i ucinnost tohoto systemu a pritlak se vrati zpet na nastavenou hodnotu (je to jako u F-duct McLarenu, vedeli, ze na rovinkach pritlak na zadnim kridle klesne, takze si mohli dovolit vyssi pritlak pro zatacky bez omezeni vykonu na rovinkach)

    v zatackach to vypada ze fouka pod kridlo. Jelikoz mnozstvi nasavaneho vzduchu oproti prumeru potrubi zpusobi zvyseni jeho rychlosti, tak muze mit vyssi rychlost nez proudeni kolem kridla a tim ho urychlit a zvysit pritlak kridla. Je ale mozna i druha varianta, ze tvori barieru proudicimu vzduchu pod kridlem a nuti ho jit po delsi draze = zvysit rychlost a tim i zvysit pritlak.

    kazdopadne pokazde proudi vzduch z jinych otvoru na kridle...

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama