Fry o pull-rod zavěšení Ferrari F2012

Petr Hlawiczka, 14. února 2012, 06:30 Google+

Ve Formuli 1 se po dlouhých třinácti letech díky Ferrari znovu na předním zavěšení objevil pull-rod, který byl typický pro monoposty s nízkým nosem. Technický ředitel Pat Fry k němu pro Autosport přidal několik svých postřehů.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 15.02. 11:22) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari v Jerezu připustilo, že se s nastavením vozu trochu trápí. Hodně času věnovalo vyladění jedné ze svých velkých letošních inovací - zavěšení typu pull-rod v zadní i přední části, pro které se po dlouhé době jako jediní rozhodli kvůli snížení těžiště i aerodynamickým přínosům.

Fry přiznal, že o tomto řešení přemýšlel ještě u svého bývalého zaměstnavatele - u McLarenu, z něhož minulý rok přestoupil k Ferrari. Pull-rod totiž považuje za nejčistější řešení zavěšení: "Zajímal jsem se o řešení pull-rod ještě u McLarenu, než jsem odešel. Pro mě to bylo nejčistější a nejlehčí řešení.

Hodně jsme o tom minulý rok mluvili, ale v té době jsme do toho jít nemohli. Byli jsme docela dost pozadu v oblasti designu a nenašli jsme žádné řešení pullrodu, které by nebylo moc těžké. A po návratu KERSu byla hmotnost hlavním faktorem."


Loňský push-rod (vlevo) a letošní pull-rod na předním zavěšení Ferrari
(foto: Scuderia Ferrari)

"V té době přínos z hlediska aerodynamiky nebyl obrovský a nejednalo se o správný kompromis mezi aerodynamikou a hmotností," vysvětluje technický ředitel Ferrari, proč loni zůstali u push-rodu, zatímco většina soupeřů se již tehdy na zádi vydala cestou Red Bullu.

Vytisknout

Diskuze: Fry o pull-rod zavěšení Ferrari F2012

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 15.02.2012 11:22 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren a Williams věří, že FIA dohled nad výfuky zvládne - anotační foto

McLaren a Williams věří, že FIA dohled nad výfuky zvládne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud