Ve čtvrtek se na dráze již neukáže HRT, které jezdilo s loňským vozem, zároveň budeme mít naposledy příležitost spatřit v akci model Mercedesu z minulé sezóny. Německý tým by totiž měl za dva týdny v Barceloně testovat již s novým monopostem MGP W03.
V pondělí byl nejrychlejší Kimi Räikkönen s Lotusem E20, včerejší den ovládl Michael Schumacher s Mercedesem MGP W02. Testy začínají v 9 hod a končí v 17 hod. Během nich není stanovena oficiální obědová přestávka, týmy si ji dělají dle svých potřeb.
Konečné výsledky třetího dne
Průběh dne:
17:02 Konec třetího dne testování v Jerezu.
16:59 Zelená. Vyjede ještě někdo? Ano, Pérez jde na to.
16:51 Červená, třetí dnešní pauza. Stojí Grosjean. Že by Lotus testoval spotřebu a záměrně nechal dojít benzín?
16:47 V závěru jezdí zatím nejrychleji Alonso (1:22,174), Grosjean o fous pomaleji (1:22,276).
16:43 Přídává se Hamilton a také Van der Garde, jeho Caterham je v pořádku.
16:40 Dnešní rekordmani: Rosberg 118, Senna 116, Grosjean 110 kol. Na posledních 20 se zapojuje Vettel.
16:31 Senna s Williamsem krouží sám, na kontě již má dnes 110 kol.
16:26 Vettel ujel 21 kol v řadě. Přestože výfuky směřují přímo na horní rameno, nezdá se, že by se trápil s jeho přehříváním.
16:25 Mercedes v Jerezu opět testuje svůj pasivní F-kanál v předním křídle (více o něm jsme psali loni zde).
16:20 Ke konci houstne provoz, na dráze je 6 aut.
16:10 Aktuální pořadí:
15:49 Pokračujeme.
15:40 Červené vlajky. Van der Garde (Caterham) dostal smyk v zatáčce č. 10.
15:29 Trocha vzrušení: Pérez předjel při brzdění do první zatáčky Grosjeana.
15:24 Pérez po delší době konečně na dráze.
15:18 Rosberg má na kontě již 112 kol. Průměr posledního 10kolového stintu: 1:21,121 min.
15:08 Ferrari o testování Alonsa říká: "Španěl ujel pouze 46 kol, většinu z nich konstantní rychlostí s autem plným senzorů."
15:04 Sauber nastartoval motor, Pérez za chvíli konečně vyjede. Zatím má na kontě jen 31 kol.
15:01 Aktuální pořadí:
14:57 Rosberg ujel své dnešní 100. kolo.
14:55 Hülkenberg má smůlu, Force India auto dnes neopraví, čekají na náhradní díly na opravu. Poděkovat může Bianchimu.
14:42 McLaren uvádí, že Lewis je s autem spokojený, které bylo chvílemi vybaveno ramenem obsahujícím pitotovy trubice, pak pracoval během kratších výletů na nastavení. Nyní zkouší delší jízdy. Poslední osmikolový stint - časy: 1:22,136; 1:21,842; 1:21,997; 1:24,375; 1:22,258; 1:25,935; 1:22,908; 1:22,887. Průměr: 1:23,042 min.
14:25 Sauberu se podařilo vyřešit své problémy: "Museli jsme vyměnit olejový filtr v převodovce vozu C31, což zabralo celkem dost času. Pérez znovu vyjede kolem 15 hod." Force India stále opravuje VJM05, aby také Hülkenberg mohl ještě dnes testovat.
Fernando Alonso s flow-visem na zádi
14:20 Skupina britských poslanců a senátorů zasílá FIA dopis, v němž vzhledem k tamější neutěšené politické situaci a pokračujícím nepokojům vyzývá k odvolání Velké ceny Bahrajnu. "Vzhledem k současné děsné situaci s pouličními protesty a dalším obětem civilistů, které jsou na denním pořádku, nevěříme, že nastal pro Formuli 1 ten správný čas k návratu do Bahrajnu."
14:15 Vettel přeskakuje Hamiltona - 1:19,297 min.
14:00 Aktuální pořadí
13:53 Van der Garde s Caterhamem - 1:23,324 min.
13:46 Ferrari nyní zahajuje další aerodynamická měření. "Jedná se o velmi důležitou práci, jejímž cílem je prohloubit naše poznání o chování auta," vysvětluje Scuderia.
Sauber dnes na voze představil pár aerodynamických vylepšení v zadní části vozu
(foto: Sauber Motorsport AG)
13:29 Vettel si vylepšuje svůj čas - 1:19,786 min.
13:28 Rosberg dokončil stint o 16 kolech, průměr 1:21,3.
13:23 Z menší analýzy časů včerejších delších stintů vyplývá, že Red Bull zatím nemá takový náskok, jak by se mohlo na první pohled zdát (z nových vozů byl RB8 nejrychlejší - o 0,4 sec před Toro Rosso). Webberův průměr byl 1:22,0, tedy o 0,441 sec rychleji než Massa s Ferrari. Což je rozhodně méně, než o čem vypovídají nejrychlejší kola (rozdíl 1,3 sec). Naopak McLaren při delších výjezdech nevypadá skvěle, průměr kolem 1:23,5 min. Ricciardo s Toro Rosso jezdil rychleji než Webber, ale sám přiznal, že jezdili s menším množstvím paliva. Jedná se však pouze o první testy, časy je třeba brát s rezervou.
13:15 Máme pro vás první dnešní fotografie, naleznete je pod článkem nebo zde.
13:00 Aktuální pořadí:
12:55 Technický delegát FIA Charile Whiting po prohlídce všech vozů v Jerezu uvedl, že zatím všechna používaná řešení výfuků jsou legální.
12:52 Force India dokončuje opravy vozu VJM05 po dopolední havárii Bianchiho. Odpoledne by do něj měl usednout Hülkenberg.
12:50 Rosberg řádí - 1:17,613 min.
12:46 Dobrá zpráva pro Ferrari, Alonso zajel svůj dnešní nejrychlejší čas - 1:20,412 min. V zatáčkách je ale vůz pořád trochu neklidný.
12:44 Sauber to dnes žel zabalí dříve, Ferrari prošetřuje problémy s jejich pohonnou jednotkou.
12:37 Na trať vyjíždí i Bruno Senna.
12:34 Grosjean a Rosberg ukončili ticho vládnoucí okruhu v posledních minutách. Ferrari mezitím zjišťuje, co je příčinou problémů na jejich voze.
12:24 Ferrari se k obrovské radosti fanoušků opět vrací na trať.
12:08 Kovalainen vypadal včera podstatně lépe naladěn než Massa: "Pro mě bylo auto velmi snadno nastavitelné. Má stabilní záď než to loňské - nečekal jsem, že to bude téměř stejně dobré, jako minulý rok, protože jsme přišli o výfukový difuzor. Vlastně bych řekl, že auto už je ve vyšších rychlostech na zádi lepší.
Pro mě byl hlavní problém trošku línější nájezd do zatáček, ale stále jezdíme pouze s loňským předním křídlem. Nové dostaneme později a podle mě se zlepší síla vozu v přední části. Bude rychlejší, uvidíme. Záď funguje opravdu dobře.
Co se týče rychlosti vozu, těžko říci, jak na tom jsme. Nejezdili jsme s prázdnou nádrží kvalifikační jízdy, snažili jsme se o konzistentní ježdění po celý den. Nevím, co dělali ostatní, zda nevyprázdnili nádrž, takže se to těžko hodnotí.
12:02 Sauber dnes nasadil vylepšený aerodynamický balík. Obsahuje nový zužující se kryt motoru, tým je s ním spokojený. Dopoledne se zaměřoval na nastavení světlé výšky a tlumičů, přičemž jezdil pouze na středně-tvrdých pneumatikách. Pérez na Hamiltona ztrácí pouze 43 tisícin sekundy.
12:00 Aktuální pořadí:
11:54 McLaren mizí v boxech, průměr 5kolového stintu: 1:23,230 min.
11:48 Hamilton se posouvá na druhé místo - 1:19,727 min.
11:29 Grosjean vylepšuje rekord - 1:18,419 min.
11:21 Zrychluje Vergne - 1:20,608, zůstává ale pátý.
11:15 Caterham si pochvaluje Van der Gardeho příspěvek: "Pozorujeme, jak na to v rychlých zatáčkách čím dál více tlačí. Trakce je dobrá a jeho zpětná vazba jasná a stručná. Solidní práce našeho nového kluka!"
11:10 Teplota vzduchu stoupá na 6 °C.
11:05 U Ferrari se trápí, u nového vozu je komplikované přijít s dobrým nastavením. Údajně jsou zatím i trochu zklamáni z jeho výkonnosti. Auto se prokazuje být problematické uprostřed zatáček. Ferrari se ale teprve učí pracovat se svým radikálním pull-rodem vpředu. Osobně jsem tím byl šokován, nedávalo mi to moc logiku - silové poměry se zdají být velmi slabé a blokování vzduchu velké. Ferrari za tím musí vidět jinou výhodu, nechce se mi věřit, že by pouhé snížení těžiště stálo za to.
Včera jsem měl možnost o tom mluvit s některými inženýry - to, že Ferrari nasadilo pull-rod vpředu, je opravdu překvapilo. Jeden z nich mi prozradil: "Pull-rod pro RB5 jsme udělali čistě z aerodynamických důvodů. Trápili jsme se však s jeho pevností. Nyní tyto problémy nemáme a jezdí s ním všichni."
Ať už je k tomu vedlo nižší těžiště či aerodynamické výhody, pracuje velmi odlišně od konvenčního push-rodu. Když se však rozhodnete jít cestou změny, obvykle to na začátku bolí, neznamená to, se jim to nepodaří vyladit a že nebudou moci bojovat o titul.
11:02 Aktuální pořadí:
10:58 Grosjean na středně-tvrdé směsi dále vylepšuje dnešní rekord - 1:18,806 min.
10:50 Ferrari hlásí závadu na Alonsově voze: "Objevil se problém s hydraulikou, pracujeme na nápravě."
10:38 Grosjean - 1:18,901, je první.
10:27 Vergne postupuje na páté místo - 1:23,254. Force India vyhodnocuje poškození vozu, zřejmě to odnesla jen jeho pravá zadní strana.
10:21 Vettel začíná dýchat Pérezovi na záda - 1:20,154. Alonso - 1:22,712 min.
10:19 Grosjean - 1:22,131 min. Alonso mapuje aerodynamiku F2012 - 1:27,009 min.
10:14 Pokračujeme, Alonso vyráží jako první, má měkkou směs Pirelli.
10:04 Bianchimu ustřelila záď vozu a narazil do bariéry z pneumatik. Auto se zdá být naštěstí poškozeno pouze lehce. Student akademie Ferrari pro mladé piloty letos nebude závodit v GP2, ale ve Světové sérii Renault za tým Simon Abadie's Tech Racing, který v roce 2007 vyhrát titul s Alvarem Parentem. Jezdili za něj také Daniel Ricciardo, Brendon Hartley, Jean-Eric VErgne, Charles Pics či Jerome d'Ambrosio.
10:01 Aktuální pořadí:
9:55 Dle neověřených zpráv už HRT stihlo postavit nové šasi, špatná zpráva však je, že neprošlo nárazovými testy. Což je celkem běžná věc, akorát mnoho času už nezbývá.
9:54 Červené vlajky, Bianchi vylétl v zatáčce Sito Pons. První letošní bouračka nového vozu.
Lewis Hamilton vyjíždí z boxů
9:49 Hamilton - 1:25,420 min.
9:45 Pérez - 1:19,780. První čas Van der Gardeho - 1:32,252. Vyráží Hamilton s měkkými pneumatikami.
9:41 Blýsknul se Pérez ve vylepšeném Sauberu - 1:19,875 min. S přehledem nejrychlejší čas švýcarského týmu za celé tři dny v Jerezu.
9:37 Alonso v prvním kole - 1:32,546, Vettel - 1:22,451 min.
9:35 Jako první se do výsledkových listin zapisuje Vettel - 1:24,441, v dalším kole 1:23,011 min.
Nico Rosberg testuje se starým vozem
9:20 Rosberg s MGP W02 a měkkými pneumatikami opět na dráze. Jeho vůz je v loňské konfiguraci včetně výfuků u podlahy, které jsou letos zakázány. Mercedes pro srovnání dat vyhodnocuje nové pneumatiky na ověřené stabilní platformě.
9:17 Pérez vyjíždí se Sauberem C31, na zádi se již objevují nové aerodynamické díly.
9:12 Naproti garáže Ferrari se schází dav fanoušků domácího idolu - Fernanda Alonsa. Po instalacích provoz zcela utichl.
S Caterhamem dnes jezdí Giedo van der Garde, Trulli si musí počkat na pátek
(foto: Caterham F1 Team)
9:05 Dnešní předpověď počasí: jasno až polojasno s teplotami kolem 14 °C. Severní vítr by neměl být tak silný, jako včera. Momentálně je teplota vzduchu 0,3 °C a asfalt 1,1 °C.
9:03 Za ním Bianchi, Hamilton a Rosberg. McLaren jako jediný hned najíždí do druhého kola.
9:00 Třetí den začíná, Van der Garde s Caterhamem vyráží.