Massa: Před námi je spousta práce, s novým Ferrari je vše složitější

Ferrari F2012

Ferrari F2012 | foto: Scuderia Ferrari

Felipe Massa po druhém dni testování v Jerezu připustil, že před Ferrari leží spousta práce na novém voze F2012, které je výsledkem agresivního vývoje.

Zatímco hlavní soupeři italského týmu - McLaren a Red Bull - nešetřili kladnými hodnoceními svých nových vozů, Ferrari je zatím trochu opatrnější, když hovoří o výkonnosti nového monopostu F2012. Massa s ním včera ujel 95 kol a dosáhl sedmého nejrychlejšího času.

Po středečním testu Brazilec uvedl: "Vlastně nás čeká hodně práce. Je to úplně nové auto, není to auto, které jsme měli minulý rok - ani na začátku. Je to vůz, který vyžaduje více práce a je na něm také zapotřebí vyzkoušet mnohem více věcí.

Dnes jsem ujel hodně kol a zkrátka jsme na něm zkoušeli ty různé věci. Byl to den, kdy jsme se museli hodně soustředit na drobné věci, kterým musíme porozumět, o nichž potřebujeme nasbírat spoustu dat. A jsem si jistý, že tomu tak bude i zítra, budeme se soustředit i na příští testy."

Na dotaz, zda se objevila nějaká nepříjemná překvapení, Massa odpověděl: "U nového auta se vždy objeví. Někdy nevidíte ty výsledky, které očekáváte. Navíc do toho vstupují některé další součástky, protože jste se vydali odlišným směrem. Takže si myslím, že se jedná pouze o počátek velké práce na tom, abyste měli konzistentní a konkurenceschopné auto."

ferrari
Felipe Massa s Ferrari F2012 ve středu v Jerezu (foto: Scuderia Ferrari)

Kvůli odlišné filozofii čeká Ferrari nabitější testovací plán, než je tomu obvyklé: "Určitě, je s tím hodně práce. Jak jsem řekl, zkoušeli jsme mnoho věcí na voze udělat jinak a hodně krát jsme vyjížděli - jezdili jsme, přičemž jsme na voze neměli všechno, abychom nasbírali data.

Je to jiné, než v minulosti. Program je úplně jiný a je složitější také pro nás, protože zkoušíme tolik různých věcí, když se snažíme zlepšit výkonnost dílů ve voze," dodává Massa.

Diskuze:

Počet příspěvků: 17 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu