Lotus odhaluje nový monopost E20 (+ foto)

Petr Hlawiczka, 5. února 2012, 17:05 Google+

Stáj Lotus Renault GP dnes v Jerezu představila nový vůz pro sezónu 2012 - Lotus E20. Přinášíme vám první snímky a informace.

Počet komentářů:  42 komentářů (Poslední 06.02. 11:23) Napište svůj názor
lotus e20

lotus e20 | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Při vývoji vozu E20 bylo nakresleno 11 000 výkresů, což je o 28 % více než v případě jeho předchůdce - loňského Renaultu R31. Jeho návrh si vyžádal 250 000 hodin práce.

Na kapotáži jsou patrné reklamy na šampón Clear a deodorant Rexona, což jsou produkty společnosti Unilever.

e20
Boční pohled

Jak se vůz E20 liší od předchozích verzí? Technický ředitel James Allison vysvětluje: "Rozdíly jsou v tisíci různých věcech. Kvůli změnám předpisů jsou nejzřetelnější dvě, které jsou na všech autech, jasně patrné všem pozorovatelům."

Jedna se týká výfuků, které byly na předchozím voze vpředu před bočnicemi: "Minulý rok mohla všechna auta vytěžit spoustu přítlaků z energie, kterou poskytovaly výfuky. U nás výfuky vyúsťovaly přímo dopředu pod bočnice, většina však měla systém, který končil někde před zadními koly.

Proto jsme se ve sportu rozhodli věci trochu uklidnit před následující sezónou. Přijali jsme nová pravidla, která místo svobody pro foukání ve spodní části vozu určují oblast, kde se mnohem hůře získává přítlak. Pravidla nám proto určují prostor, kde mohou výfuky končit."

nos
Nos E20 - opět s hrbem

Allison pak poukazuje na druhou viditelnou změnu, která se týká nosu a jeho zřetelného schodu: "Důvodem pro to je vývoj předchozích vozů, kdy se nos posouval neustále výše a výše. Se zvyšováním monopostu vpředu jste získávali vyšší přítlak.

Problém s vysokými nosy je ten, že kdybyste špičkou nosu narazili kolmo do jiného vozu, pak takto vysoká špička převyšovala horní stranu kokpitu druhého vozu - a to je velmi nebezpečná situace, protože nechcete, aby hlavu jezdce trefil z boku nos.

Proto jsme se pro letošní rok dohodli, že všechny špičky nosu budou muset být podstatně sníženy. Pravidla však nevyžadují, aby bylo sníženo celé auto, pouze přední část nosu tak, aby nemohla proniknout do kokpitu," vysvětluje důvody pro letošní snížení přední částí nosů technický ředitel.

vyfuky_e20
Výfuky směřující vzhůru

Nakolik se týmu vyplatila přestavba aerodynamického tunelu na 60% modely? "Dramaticky nám to umožnilo rozšířit realismus testů, které provádíme v aerudynamickém tunelu, takže dostáváme realističtější hodnoty při zatáčení a odchýlení vozu ze směru. To jsou celkem podstatné věci. Snad to bude znamenat, že vůz bude tolerantnější k širší škále podmínek během zatáčení," odpovídá Allison.

nos
Špička nosu

Šéf závodního týmu Eric Boullier uvádí: "Je pravdou, že reputace týmu v oblasti inovací je dobrá, minulý rok jsme přišli s některými opravdu pěknými a s některými, řekněme delikátnějšími, ale letos je rozhodně také máme.

Nejvíce doufám v to, že se letos dočkáme dobrých věcí a budeme znovu na čele, a to na mnoho let, dlouhou dobu. Také aby si všichni lidé v Enstone užívali život zde a těšili se ze své vášně pro závodění a pro Formuli 1. Obavy panují z toho, že můžeme mít něco špatně, co nečekáte či nezvládnete, což by vás v tomto procesu zpomalilo."

e20
E20 zepředu

Spolumajitel týmu Gerard Lopez prozrazuje, co je v letošní sezóně cílem pro jejich nové piloty Kimiho Räikkönena a Romaina Grosjeana: "Máme naději, že odjedeme společně sezónu a dokážeme to, co jsme očekávali minulý rok.

Doufáme, že máme silné auto a silné piloty, přičemž jeden z nich je samozřejmě mistrem světa. Doufáme, že auto dostaneme do čelní skupiny a snad se pokusíme získat čtvrtou příčku, což by mohl být rozumný cíl pro letošní sezónu.

Jsme samozřejmě extrémně hrdi na to, že jméno Lotus je nyní konečně jasným pojmem pro všechny ve Formuli 1."

e20

Räikkönen během prezentace říká: "Vždy se hovořilo o mé motivaci, což psali lidé, kteří mě neznají a nemají ani ponětí o tom, jak je má motivace silné. Pokud bych ji neměl, seknul bych s tím. Mám pocit, že jsem ve své poslední sezóně Formule 1 odjel některé ze svých nejlepších závodů a se svou výkonností jsem byl velmi spokojený. S motivací jsem neměl nikdy problémy.

Myslím, že lidé ode mne očekávají velké věci, ale pokud do toho budu dávat 100 % a budu spokojený se svou jízdou, pak budu šťastný. Pokud to bude pravda a nestačí to, pak to holt nestačí."

e20
Bočnice

Co si o novém voze myslí druhý pilot Romain Grosjean? "Z toho, co jsem zatím viděl, můžu říct, že se zbarvení nezměnilo. Uvidíme na dráze. Doufejme, že to bude dobré auto a po prvním testu mu budeme moci dát přezdívku. Pak se pokusíme jej kolo od kola v každé části zlepšovat.

Francouz si bude muset zvykat po návratu do F1 na nové pneumatiky: "Myslím, že Pirelli mělo opravdu, opravdu dobrý první rok ve Formuli 1. Pro rok 2012 došlo k některým změnám a já si myslím, že pneumatiky budou opět klíčové. Potřebujeme, aby fungovaly, když to budeme potřebovat, a šetřit je, když to bude zapotřebí. Věci se od dob Bridgestone hodně změnily. Péče o pneumatiky je dnes součásti show. Máme velké rozdíly v opotřebení na některých tratích, což Formuli 1 oproti době z před několika let zatraktivňuje."

airbox
Airbox

A co bude letos podle Grosjeana největší výzvou? "Samotná Formule 1 je velkou výzvou, myslím si ale, že pro mě osobně bude největší výzvou dostávat 100 % z auta i ze sebe, pokaždé. Bez chyb. Takový je život pilota Formule 1.

Musíte z vozu dostávat 100 %, zaměřit se na to, soustředit se a v každém kole se zlepšovat. Takže doufáme, že budeme mít od počátku sezóny dobré auto, do prvního závodu půjdeme s vysokými ambicemi a po celou sezónu jej zkrátka budeme vylepšovat."

e20
Nos zezadu

exhaust_e20
Koncovka výfuku

fw
Přední křídlo



Video z představení Lotusu

© Foto: Lotus Renault GP

Vytisknout

Diskuze: Lotus odhaluje nový monopost E20 (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 06.02.2012 11:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 42 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

force india vjm05

Bližší pohled na Force Indii VJM05 + technické specifikace

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud