Virgin měl mechanicky lepší auto než přímí soupeři, zradila ho aerodynamika

iM2, 22. ledna 2012, 22:25 Google+

Technický konzultant týmu Marussia Racing, Pat Symonds, věří, že vůz z roku 2011 nebyl tak špatný, měl potenciál v některých oblastech. Jenže ho srážela slabá aerodynamika.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 23.01. 18:23) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

V prvních dvou sezonách v F1 se bývalý tým Virgin spoléhal při stavbě monopostu pouze na počítačové simulace (CFD). To se po oznámení ukončení spolupráce s Wirth Research a oznámení započetí nové kooperace s McLarenem mění, protože se vozy Marussie Racing dostanou i do aerotunelu.

Bývalý technický ředitel Reunault F1, Pat Symonds, přitom řekl, že jediné, co týmu v roce 2011 zabránilo v lepším výsledku, byla právě aerodynamika: "Myslím, že musíme přiznat, že jsme udělali několik analýz našich rivalů a také další analýzi naší pozice. Myslím, že mechanický grip auta byl mnohem lepší, než pouze na chvost pole."

"Výkon v pomalých zatáčkách byl daleko blíže normálu než tomu bylo v rychlých zatáčkách. Auto v nich reagovalo na změny směru dobře, pneumatiky využívalo také dobře a nebylo složité na ovládání. Takže si myslím, že naše výkonnost při nízkých rychlostech byla rozumná. Ale na druhou stranu výkon při vysokých rychlostech nebyl dobrý. To je ovšem samozřejmé, když se podíváte na aerodynamiku."

"Pokud se na to podíváte, tak většina výkonu je v dnešních dnech generována aerodynamikou. To je oblast, ve které jsme ztráceli a musíme se v ní zlepšit."

Pat Symonds také dodává, že má tým velmi dobrou zpětnou vazbu od jedzce číslo 1, kterým je Timo Glock. Ten ve stále ještě novém týmu zůstává i na 3. sezonu v F1: "Timo je dobrý, je velmi komunikativní a na dráze na to pořád tlačí. Je dobrým měřítkem v týmu. Jsem opravdu velmi spokojen, že u nás zůstává."

virgin
Jerome d'Ambrosio s vozem MVR-02 (foto: Marussia Virgin Racing)

"Podle mého názoru, když vyvíjíte vůz a tým a nemáte k dispozici určité měřítko, které by mohlo průběžně hodnotit vývoj, tak je to docela obtížné. Timo je velmi důležitou součástí na naší cestě vzhůru."

Vytisknout

Diskuze: Virgin měl mechanicky lepší auto než přímí soupeři, zradila ho aerodynamika

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 23.01.2012 18:23 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mateschitz, Dietrich

Mateschitz: Vettel je silnější, než kdykoliv dříve

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud