Mercedes také pracuje na systému pro stabilizaci světlé výšky. Proč si jej Lotus nepatentoval?

Pavel Šašek, 14. ledna 2012, 15:11 Google+

Nedávno se do světa dostala informace, že tým Lotus vyvinul legální, FIA povolený, systém pro stabilizaci světlé výšky. Týmy ho nyní kopírují jak jen to jde. Proč si ho Lotus nepatentoval?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 17.01. 09:01) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jeden z inženýrů, který se v F1 pohybuje již dost dlouho, se pokusil celou situaci pro jamesallenonf1.com vysvětlit:

"Nedostatek patentů je v F1 snadno vysvětlitelný. Pokud si tým svůj výmysl patentuje, nemůže ho nikdo jiný okopírovat a použít na svém voze. Na konci roku by takový systém ostatní týmy nechaly zakázat na zasedání FIA Technical Working Group.

Když není vynález patentován, týmy se předhání v tom, kdo systém okopíruje lépe. Pokud by si například její vynálezci patentovali bezprodlevovou převodovku, byla by už dávno zakázána."

A kopírování opravdu probíhá ve velkém. Na své vlastní verzi systému už pracuje i Ferrari a Mercedes. Zdá se, že tento systém bude v letošní sezoně nutností. Mercedes má pro vývoj systému vynikající podmínky. V loňském roce angažoval bývalého pracovníka Renaultu (dnes Lotusu), Boba Bella. Ten se na vývoji originálního systému také podílel. 

Německý tým oznámil, že se spozdí s představením nového vozu. Může to být právě kvůli dokončování systému pro stabilizaci světlé výšky, ale i kvůli komplikovanému přednímu křídlu s pasivním F-kanálem, které testovali už v tréninku na loňskou Velkou cenou Japonska.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes také pracuje na systému pro stabilizaci světlé výšky. Proč si jej Lotus nepatentoval?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 17.01.2012 09:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Fotogalerie: Massa v závodech na ledě poráží Alonsa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud