Boullier: Já jsem smlouvu s Kubicou nepodepisoval, příští auto bude konzervativnější

Petr Hlawiczka, 2. prosince 2011, 06:30 Google+

Před několika týdny hovořil o agresivním designu, nyní Renault slibuje konzervativní přístup k návrhu monopostu pro rok 2012. Přiznává také problémy s vlastní identitou: kým je? Lotusem, Renaultem či Genii?

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 04.12. 12:08) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Tým letos všechny šokoval svými výfuky, které ústily nikoliv v zadní, jak je tomu obvyklé, ale v přední části auta. Sezónu zahájil velmi slušnými výsledky, revoluční řešení však nešlo rozvíjet a postupně ztrácel. V její polovině se dokonce objevil s klasickými výfuky vzadu, které ale nakonec nenasadil.

"Plán je pokračovat v posilování společnosti z hlediska velmi kvalitních lidí. Nikoliv nezbytně lidmi se známými jmény, ale velmi schopnými, technicky hodně zdatnými. A určitě v tomto ohledu potřebujeme posílit naši strategii, abychom nepřicházeli o kreativitu a všechno," říká šéf týmu Eric Boullier.

"Myslím si, že výzva s velmi inovativními výfuky vpředu byla příliš velkou. Věřím, že příští rok budeme konzervativnější, ačkoliv v mnoha ohledech výzkumu a vývoje musíme být kreativní, protože tímto můžeme získat - podobně jako Renault v minulosti, kdy se stal mistrem světa."

kimi
Pomůže Kimi týmu k návratu na špici? (foto: Lotus Renault GP)

Boullier uvádí, že problémy týmu nesouvisely pouze s absencí Roberta Kubici, který se vážně zranil v rally, ale souvisely s celkovou sílou jeho balíku: "Když klesáte po spirále, je to velmi obtížné zvrátit.

Do sezóny jsme vstoupili dobře: nejrychlejší čas ve Valencii, pak nehoda Kubici, ze které jsem byl obviňován já. Je mi ale líto, já smlouvu s Kubicou nepodepisoval. Mohl jezdit rally, jezdil rally a boural.

Druhou věcí je to, že jsme se rozhodli pro odlišný jezdecký pár, který nepřinesl to, co se očekávalo. Ne kvůli jezdcům samotným, ale kvůli balíku. Ideje a inovace byly příliš inovativní - museli jsme se rozhodnout zvrátit sestup po spirále," vysvětluje šéf Renaultu. "Očividně jsme nedokázali dostatečně auto vyvíjet. To je pravda. Veřejně to přiznáváme."

renault
Problémy s vlastní identitou: Lotus, Renault či Genii? (foto: Lotus Renault GP)

"Máme zřejmý problém s identitou této společnosti. Víte, když dva lidé bojují o název Lotus, jeden rok se společnost sama sebe ptala, kdo jsme: Renault? Lotus? Genii? Kam směřujeme? Budeme se příští rok jmenovat Renault, Lotus či Genii? Musel jsem s tímto čelit 500 zaměstnancům v továrně, musel jsem přivést do společnosti akcionáře a vysvětlovat jim, kam se ubírají, protože já jsem odpověď neměl.

Já jsem zaměstnanec. Nejsem vlastníkem týmu. Máme tuto společnost, převzali jsme ji a před dvěma lety mě jmenovali. Tým byl v šampionátu osmý, měl největší počet zaměstnanců a byli osmí, tři roky poté, co se stali mistry světa.

Takže mi dejte trochu času na uklízení toho nepořádku - protože tam někde je zřejmý binec. Nemůžete být v roce 2006 šampiony a v roce 2009 osmí. Nezapomínejte, že jsme vše stavěli kolem Kubici, protože byl tím nejdůležitějším v naší společnosti. A tento chlap se po týdnu vytratil, takže mé základy byly rozbořeny," dodává Boullier.

Vytisknout

Diskuze: Boullier: Já jsem smlouvu s Kubicou nepodepisoval, příští auto bude konzervativnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 04.12.2011 12:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

virgin

Glock: Jsem stejně dobrý jako Vettel, byť bojuji o dvacátá místa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud