Přísnější testy ohebnosti křídel v roce 2012, vozy musí být před testy homologovány

Petr Hlawiczka, 1. prosince 2011, 07:00 Google+

FIA hodlá příštího roku zpřísnit testy ohebnosti předních křídel. Crash-testy budou muset navíc monoposty projít již před prvním únorovým testováním, nikoliv až před prvním závodem v Austrálii, jako tomu bylo doposud.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 05.12. 16:07) Napište svůj názor
Technika

Technika | foto: Ben Wileman

Sdílejte článek

Před rokem 2010 muselo přední křídlo vydržet po bocích zátěž 50 kg, aniž by se prohnulo o více než 10 mm. Poté, co soupeři začali opakovaně protestovat proti průhybům předního křídla Red Bull, FIA je začala zkoušet pod dvojnásobně větší zátěží (100 kg), ale povolila průhyb po stranách až o 20 mm. Na rychlost vozů rakouského týmu to však nemělo žádný vliv. Není divu, tento prvek je konstruován pro mnohem větší zátěž při vysokých rychlostech (celkově přes 800 kg).

Letos se tato pravidla při přejímání vozů před závodními víkendy nezměnila. Ferrari se po okopírování předního křídla Red Bullu pokoušelo v Indii experimentovat také s jeho flexibilitou, žel ne vždy příliš úspěšně, jak šlo opakovaně vidět u vozu Felipeho Massy, jehož díl začal na rovinkách divoce kmitat, což se opakovalo také v Abú Zabí.

Ve snaze omezit týmy FIA v roce 2012 zátěžové testy předního křídla opět zpřísní: při boční zátěži 100 kg (na každé straně) se křídlo nebude smět prohnout o více než 10 mm.

Týmy také dle konzultanta Marussie Pata Symondse budou muset již před účastí v prvním předsezónním testu nově projít povinnými crash-testy a také homologací šasi, jak pro web F1news.cz exkluzivně potvrdil tým Lotus. Crash-testy byly letos povinné až před prvním závodem, proces homologace povinný nebyl.

Pro týmy to znamená, že na přípravu a finální úpravy vozů pro rok 2012 budou mít letos mnohem méně času. Většinu věcí budou muset zvládnout do 7. února 2012, kdy začíná testování v Jerezu, nikoliv až do 16. března, kdy jsou v Austrálii na programu první tréninky.

FIA_flexibility_test_2012
Zátěžové testy FIA v příštím roce zpřísní, po stranách se bude moci prohnout jen o 10 mm

Vytisknout

Diskuze: Přísnější testy ohebnosti křídel v roce 2012, vozy musí být před testy homologovány

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 05.12.2011 16:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Podepíše Renault Marii de Villota jako testovací pilotku?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud