K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Webberův sloupek: Jak prožíval Velkou cenu Indie a jak hodnotí další kolizi Massy s Hamiltonem?

Petr Hlawiczka, 3. listopadu 2011, 06:00 Google+

Mark Webber se ve svém dnešním sloupku pro BBC vrací k Velké ceně Indie. Hovoří o potížích, kterým čelil ve svém závodě, a rozebírá další kolizi Felipeho Massy s Lewisem Hamiltonem.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 04.11. 19:00) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Indie pro mě nebyla tím nejlepším závodem. Věděl jsem už před jeho začátkem, že jsem tak trochu odsouzený k neúspěchu, což se pak potvrdilo. Trápil jsem při snaze dostávat z pneumatik po celou dobu to nejlepší, což mi opravdu podělalo strategii. Tým celkem dobře rozuměl tomu, co se děje, ale nedalo se s tím nic dělat.

Odstartoval jsem dobře, ale Jenson Button mě předjel během prvního kola. Věděli jsme, že budeme ze strany McLarenů a Ferrari na rovinkách zranitelní a velmi těžce se mi má pozice bránila.

Zpočátku jsem byl mnohem rychlejší než Jenson, uvědomoval jsem si však, že si musím dávat pozor na své pneumatiky. Musel jsem pak ke své poslední zastávce dříve, což umožnilo také Fernandovi Alonsovi, aby se dostal přede mě.

Fernanda jsem v posledních kolech dojížděl - zdá se mi, že s ním momentálně bojuji prakticky v každém závodě - ale předjet jsem ho nemohl. Celkově to pro mě byl po závodech v Japonsku a v Koreji frustrující den, protože jsem byl jezdcům na čele mnohem blíže, co se rychlosti týče.

webber

Hamilton vs. Massa
Mohli byste se celý den přít o tom, kdo co udělal dobře či špatně v poslední kolizi mezi Lewisem Hamiltonem a Felipem Massou, podle mého názoru na tom však nesou oba stejný podíl.

Zatáčka, v níž se střetli, je rychlá - na pětku kolem 220 km/hod, takže brzdy v ní nehrají moc velkou roli. Velmi těžko se v ní předjíždí, ale Lewis měl dobrý výjezd ze zatáčky č. 4 a dostal se na vnitřní stranu Felipeho.

Je to prastará věc. Lewis do toho šel, Felipe se přesto odhodlal si tu zatáčku vzít, Lewis se pak snažil stáhnout, ale už to nešlo. F1 se kvůli penalizacím tak trochu dostává do silniční kultury. Tendence je najít vždy někoho, kdo musí být z nehody obviněn.

massa

V tomto případě si komisaři mysleli, že Felipe mohl Lewisovi nechat o něco více místa, a proto mu udělili trestný průjezd boxy. Ano, Felipe mohl Lewisovi nechat místo, ale z mého pohledu to tak jasné nebylo.

Piloti stále říkají, že si přejí, aby komisaři byli [ve svém rozhodování] konzistentní - a abychom byli fér, snaží se o to. Pokud někdo udělá velkou chybu, pak ano - ať je potrestán. Někdy však může být lepší říci, že to byla jedna z těch věcí, které v F1 říkáme "závodní incident," a nechat to být.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Webberův sloupek: Jak prožíval Velkou cenu Indie a jak hodnotí další kolizi Massy s Hamiltonem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 04.11.2011 19:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v tréninku v Monaku

Red Bully si přivlastnily poslední trénink, Verstappen si havárií zkomplikoval situaci

Lewis Hamlton se dostává ohledně svého působení u Mercedesu do zájmu médií

Jak to je s Hamiltonou smlouvou? Půjde o "finanční grotesku?"

Charles Leclerc

Humbuk kolem Leclerca? Naprosto v pořádku, tvrdí Vettel

Sebastian Vettel byl po trénincích se svým Ferrari celkem spokojený

"Proč by Ferrari nemohlo být rychlejší než Red Bull?" ptá se Vettel

Lewis Hamilton během tréninku v Monaku

Hamilton si oddechl, čekal větší ztrátu. Věří, že se s Mercedesem na Red Bull dotáhne

Daniel Ricciardo během tréninku v Monaku

Mercedes a Ferrari se na Red Bull díky módům motorů dotáhnou, ten svému šasi věří

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Briatore, Flavio

Briatore: Vettel bude dominovat i v roce 2012, Ferrari ztrátu nestáhne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

  5. Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

  6. Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud