Závodní inženýr Latham: Hamilton se nové tratě učí velmi rychle

Petr Hlawiczka, 26. října 2011, 06:55 Google+

Závodní inženýr Andy Latham před Velkou cenou Indie hovoří o tom, jak rychle se Hamilton učí nové okruhy a jak přistupují k těmto výzvám.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 27.10. 08:12) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Andy, jak se připravujete na okruh, na kterém jste ještě nebyli?
Andy Latham: Nejprve vytváříme počítačový model okruhu, pak můžeme porovnávat výškové rozdíly, sklon zatáček a ideální stopu. S přibližnou úrovní přilnavosti pak zahajujeme simulace, abychom vypočítali rychlosti v každé zatáčce.

Na počítači se dá odvést prostřednictvím simulací spousta práce, získat přibližné úrovně aerodynamické konfigurace, brzdné energie, potřebného chlazení, zatížení pneumatik a převodových poměrů. Výsledkem je představa o nastavení, které daný okruh vyžaduje.

Kolik času k naučení se nové trati potřebují piloti?
AL: Jejich schopnosti mě v tomto ohledu pokaždé nadchnou. Lewis je schopný se během několika kol naučit každou zatáčku: na který rychlostní stupeň ji projíždět, jaká rychlost je optimální pro průjezd jejím vrcholem. Než poprvé vyjede na simulátoru, již něco ví o rychlosti a doporučených převodových stupních, ale i bez toho na to dokáže přijít během jediného kola. Piloti jsou neuvěřitelně rychlí: během několika kol již projíždějí skoro všechny části tou správnou rychlostí.

latham
Lewis Hamilton se svým závodním inženýrem Andym Lathamem (vlevo)
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Co si myslíš o Buddhově mezinárodním okruhu?
AL: Jedná se i směsici - celkově hodně připomíná Jižní Koreu. První sektor se skládá z dlouhých rovinek a tvrdého brzdění do pomalých zatáček. Druhá polovina obsahuje po sobě jdoucí středně- až velmi rychlé zatáčky, všechny zřejmě na třetí, čtvrtý či pátý rychlostní stupeň. První polovina vyžaduje auto dobré na brzdy a nízký přítlak, zatímco ve druhé polovině je méně brzdění, ale více  záleží na správném vyvážení vozu v rychlých pasážích.

Vytisknout

Diskuze: Závodní inženýr Latham: Hamilton se nové tratě učí velmi rychle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 27.10.2011 08:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Ferrari: Absolutně konkurenceschopní chceme být příští rok již v Austrálii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud