Fernando Alonso se v závodě překvapivě držel a bojoval s McLareny i Red Bully o vítězství. Nakonec cílem projel před Sebastianem Vettelem jako druhý, jen sekundu za vítězným Jensonem Buttonem.
Podle Stefana Domenicaliho je to důkazem, že schopnost dostat maximum z pneumatik je stejně důležitá, jako celkový aerodynamický přítlak, proto budou podle něj stačit málo, aby příští rok začali ve slibné formě.
"Jsem o tom přesvědčený. Pokud se podíváte na to, co se přihodilo v Japonsku, musím říci, že moc nám nechybělo. Musíme proto být perfektní v přípravě auta bez toho, že bychom se příliš trápili tím, že jsme pozadu.
Znamená to, že jsme možná blíže, než si myslíme, a na druhé straně se musíme ujistit, že máme vše v oblasti vývoje a základů auta pod kontrolou.
Jedním z klíčových prvků je pochopení výkonnosti pneumatik, a my se musíme ujistit, že je využíváme jako výkonnostní prvek, protože v této oblasti je toho hodně, co se po této sezóně lze naučit," vysvětluje Domenicali pro Autosport.
Alonso se starším vozem předčil oba Red Bully - jak to?
(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari se v Japonsku vrátilo ke starší konfiguraci poté, co novinky nevedly k pokroku, který tým očekával: "Naše výkonnost na mě udělala dojem, protože jsme měli blízko k prvnímu místu. Byli jsme druzí, a abych byl upřímný, nečekali jsme, že budeme tak konkurenceschopní.
Znamená to, že nyní musíme prošetřit dva prvky, abychom mohli pochopit vše k našemu užitku pro příští rok. Jedná se opravdu o kombinaci efektu pneumatik, který se liší podle traťových podmínek a povrchů, s efektem foukání, jenž je hlavním prvkem na straně aerodynamiky.
Této kombinaci musíme opravdu porozumět, abychom byli připraveni na příští auto, protože na to letošní jsme se od Maďarska nesáhli. Jak víte, novinky, které jsme přivezli do Belgie a Itálie, o nichž jsme si mysleli, že to jsou vylepšení, ve skutečnosti výkon žel degradovaly. Proto jsme se vrátili. To je auto, které jsme měli v Maďarsku a málem jsme s ním vyhráli."
Ostře sledovaný pár: Felipe Massa před Lewisem Hamiltonem (foto: Scuderia Ferrari)
Podle toho, co víme, jak McLaren, tak i Red Bull přivezli v několika posledních závodech nějaké nové kousky, nové díly, takže není jasné, jak je tohle možné. Vzhledem k tomu se jedná o dobrou základnu a znamená to, že nejsme daleko," pokračuje Domenicali.
Scuderia před zbývajícími závody zvyšuje své cíle a znovu pomýšlí na vítězství: "Tento víkendu ukázal, že hranice mezi velmi dobrou formou a ne až tak dobrou je velmi tenká. To musí všechny doma motivovat k pokračování v usilovné práci, protože ve čtyřech posledních závodech se musíme ujistit, že získáme maximum bodů a dosáhneme vítězství. Je to v našich silách. Navíc s Fernandem stále bojujeme o druhé místo."