Button o nastavení v Monze: Letos to je bez F-kanálů jiné

Petr Hlawiczka, 9. září 2011, 06:40 Google+

Jenson Button hovoří o výzvách, které představuje nejrychlejší okruh pro nastavení vozu a stratégy. Ideální řešení není jednoznačné.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 09.09. 12:15) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Loni zvolil Button na rozdíl od svého kolegy balík pro střední přítlak společně s F-kanálem, zatímco Lewis Hamilton jezdil bez něj, ale díky speciálnímu zadnímu křídlu dosahoval na rovinkách vyšší rychlosti. Letos je podle Jensona rozhodování ještě těžší.

"Jedná se o velmi zajímavý závod. Není to ale jasné. Strategie je obtížná, máme přísný limit na odklon předních kol [3,25° místo 4° ve Spa], což mnoha lidem uškodí. Styčná plocha měkčí sady přední pneumatiky je menší než obvykle, takže to bude těžké ji zahřát.

Existuje tolik různých věcí pro tento závod, které jsme dříve nezažili. Bude to dobré sledovat, kdo se s tím jak vyrovná a vyjde z toho nejlépe. Snad to budeme my," popisuje Button.

"Hodně se to o minulého roku liší, protože v závodě nemůžete používat DRS v každém kole, jako tomu bylo loni s F-kanálem. Takže auta zde nebudou jezdit s velkým přítlakem, protože v závodě byste byli bezbranní. Přítlaku bude v této sezóně mnohem méně.

Ale myslím si, že i s velmi malým křídlem budeme stále mít více přítlaku, než zde měla většina lidí loni. Podle mě budeme blíže tomu, s čím jsem jezdil já, než s čím jezdili minulý rok ostatní," hovoří o velkých pokrocích v aerodynamice Button.

button
Jenson Button ve Spa-Francorchamps (foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Jak hodnotí své poslední výkony? "Jsem velmi spokojený s tím, co dělám s autem. Myslím si, že s nástroji, které mám dostupné, odvádím tu nejlepší možnou práci. A opravdu si to také užívám, což je moc důležité."

"Ve voze se cítím dobře a mám v něj důvěru i při jízdě na samotném limitu, což je zřejmě ten největší rozdíl oproti předchozím sezónám. Myslím, že se to projeví v několika příštích závodech v kvalifikacích.

Stále budu dělat chyby, a jednu jsme vyrobili v kvalifikaci v minulém závodě. Ale častěji se nám daří volit správnou strategii a správně se rozhodovat i během závodu," dodává pilot McLarenu.

Vytisknout

Diskuze: Button o nastavení v Monze: Letos to je bez F-kanálů jiné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 09.09.2011 12:15 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

Mercedes by podle Massy mohl v Monze překvapit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud