Force India o aerodynamice a omezeném efektu DRS v Monze

Petr Hlawiczka, 7. září 2011, 06:25 Google+

Šéf inženýrů Force Indie Dominic Harlow vysvětluje, proč systém pro snížení odporu (DRS) nebude ne extrémně rychlém okruhu v Monze až tak silnou zbraní.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.09. 13:17) Napište svůj názor
di Resta, Paul

di Resta, Paul | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

"Efekt [DRS] bude mnohem menší, protože křídlo [v Monze] vytváří méně přítlaku. Vozy zde poskytují 80 % ze svého maximálního přítlaku, ale k veškeré té redukci dochází na křídlech. Vzhledem k tomu, že každé z nich se na přítlaku podílí zhruba 30 % a zbytek pochází z podlahy, jedná se o dost velké omezení jejich vlivu," popisuje Harlow.

FIA v Itálii poprvé vyzkouší dvě na sobě nezávislé DRS zóny: první z nich bude na hlavní cílové rovince, další potom mezi druhou zatáčkou Lesmo a šikanou Ascari. Harlow toto rozhodnutí komentuje slovy: "Je zajímavé, že je FIA nestanovila před a za Parabolicu s tím, že byste někoho mohli před Parabolicou dojet, udržet se v ní za ním a pak na rovince podél boxů předjíždět."

"Podle mě usoudili, že dojet někoho bude možné i tak, ale předjíždění v nájezdu do Parabolicy by bylo velmi těžké, takže se pokusili zónu posunout na jiné místo, kde bude v závěsu jedoucí auto moci získat větší výhodu. Jsou velmi precizní v metodě, kterou tu zónu stanovují, a zdá se, že to funguje velmi dobře."

Force India přiveze podobně jako ostatní speciální díly: "Monza vždy vyžaduje nové zadní křídlo. Jezdíte s 80 - 85 % celkového přítlaku za současného snížení odporu na 75 % z toho celkového. Efektivita vozu při této úrovni mírně roste. Navíc tam poprvé nasadíme DRS."

diresta
Di Resta musel část závodu v Belgii odjet s poškozenou bočnicí předního křídla (foto: Force India)

Změny na zadních křídlech jsou vždy lehce patrné, ale jak moc velké změny provádějí před Monzou týmy na tom předním? "Musíte vyvážit přítlak, takže v odpovídající míře omezujeme schopnost [vytvářet přítlak] předního křídla."

"Monza není okruhem, kde byste potřebovali mít aerodynamické vyvážení směrem dopředu, protože chcete rozumnou stabilitu při brzdění i celkovou stabilitu v nájezdu [do zatáček]. Proto spíše tíhneme k zadní části a méně k přednímu křídlu. Dá se to poměrně snadno dosáhnout změnou klapky," odpovídá Harlow.

Vytisknout

Diskuze: Force India o aerodynamice a omezeném efektu DRS v Monze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.09.2011 13:17 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Pevně dané rozložení hmotnosti se do roku 2013 měnit nebude

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud