Jak si vedou piloti během startů do závodů?

Pavel Šašek, 23. srpna 2011, 19:45 Google+

Start je určitě klíčovým okamžikem každého závodu, vždyť právě na startu se dá hodně získat, ale také ztratit. Kdo ze startovního pole letos startuje nejlépe?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 24.08. 06:53) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: McLaren

Sdílejte článek

V této sezoně jsme toho na startech jednotlivých závodů viděli už mnoho. Například se nedá opomenout fakt, že Marku Webberovi se zatím starty nedaří. Ze tří případů, kdy stál letos na pole position, nedokázal první pozici nikdy po startu uhájit. Celkově už takto ztratil patnáct pozic.

Na začátku sezony se na startu moc nedařilo ani Williamsu, v posledních několika závodech se však stáj z Grove zlepšila. Barrichello s Maldonadem tak za poslední dva závody po startu získali deset pozic.

Nejkonzistentněji startujícím pilotem sezóny je zatím Timo Glock z Virginu, který si pravidelně polepšuje, časte se posunuje před jedenz Lotusů.

A jak na tom tedy jednotliví jezdci na startu jsou? Podívejme se na následující tabulku. Celkový počet získaných pozic je dán rozdílem všech získaných a ztracených pozic na startech všech závodů.

Jak tedy můžeme vidět, nejlépe je na tom Sebastien Buemi, který si výrazně polepšil při VC Maďarska, kdy po startu získal celkem 9 pozic.

Michael Schumacher v Austrálii 8 pozic ztratil, ale během dalších pěti závodů jich 16 získal, v Monaku čtyři ztratil. Kamuj Kobajaši ztratil 10 míst ve Španělsku, před tím jich během čtyř startů získal 8. V Německu získal čtyři a další tři naposledy na Hungaroringu.

Fernando Alonso po ztrátách v prvních třech závodech zavelel k obratu. Vitalij Petrov měl slušný záznam až do Valencie, kde přišel na startu o čtyři místa, Nico Rosberg ztratil stejně v Silverstone.

Za zmínku stojí i Nick Heidfeld, jenž sice po startu získal již celkem dvacet příček, ale 12 jich ztratil v Německu. Pravidelně se dařilo Paulu di Restovi, jenž si během prvních 9 podniků polepšil o 7 míst, o 12 jich ale přišel také na Nürburgringu.

Naopak, hůře jsou na tom například Adrian Sutil, který se do mínusu dostal kvůli ztrátě 12 pozic ve VC Maďarska. V té samé Velké ceně ztratil pozice po startu i Sergio Pérez, který je na tom v nejhůře.

Vytisknout

Diskuze: Jak si vedou piloti během startů do závodů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 24.08.2011 06:53 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

Lotus odmítl nabídku McLarenu na uzavření technického partnerství

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud