Odpoledne na trať jako první vyrazil Alguersuari, jenž dopoledne ujel nejvíce kol, následovaný Ricciardem a piloty Virginu. Španěl zajel první měřené kolo hned ve třetí minutě (1:27,596), po něm najížděla do letmých kol většina zbývajících pilotů, které motivovala hrozící dešťová přeháňka.
Po čtvrt hodince dostal Massa smyk v zatáčce č. 12 – ustřelila mu záď a ocitl se v protisměru. Hamilton hodně probrzdil při brzdění do první zatáčky, kde se nachází velký hrbol. Místo deště se na chvíli objevilo slunce, které prohřívalo asfalt.
Po 36 minutách se na dráze objevil Massa se superměkkými pneumatikami, s nimiž jsme se zatím mohli setkat pouze v Monaku a v Kanadě – tam se toho ale na nich kvůli dešti moc nenajezdilo. Piloti hojně využívali DRS, což znamenalo, že zkoušejí kvalifikační výkonnost svých vozů.
Williams zkoušel různé verze výfuků (foto: AT&T Williams)
Ferrari se ve druhém tréninku zaměřilo na poznávání pneumatik, na chování obou směsí jak při kratších, tak i při delších výjezdech.
Pořadí v polovině tréninku:
1. Alonso 1:21,259 min
2. Button +0,832
3. Massa + 0,840
4. Vettel + 1,133
5. Hamilton + 1,710
6. Webber + 1,802
Po 48 minutách nasadili superměkkou sadu také oba McLareny, a na časech to bylo ihned znát – Hamilton se zlepšil téměř o 2 sec a šel do čela před Alonsa – 1:21,018 min.
Různé verze předního křídla Ferrari (foto: Ch. Malbranque)
Tým z Wokingu překvapil svým vzestupem v Německu. Přispělo k tomu opětovné povolení libovolného foukání, díky němuž dle BBC v Silverstone ztratili až 0,8 sec, a také chladnější teploty, díky nimž pneumatiky na voze MP4-26 vydržely více, než tomu bylo obvykle. Hamilton jimi byl překvapen. Po závodě prohlásil, že vydržely více, než sám čekal. Dalšími faktory úspěchu byly vylepšení výfuků, předního křídla a křidélek na bočnicích.
Poměrně překvapivé bylo, že se Vettel po nasazení superměkké směsi nedostal do čela. Časem 1:21,549 min se posunul pouze na průběžnou čtvrtou příčku. Skrývá Red Bull trumfy nebo je po náskoku?
Půl hodiny před koncem opět vykouklo slunce a piloti vyráželi k simulacím závodu na delší výlety a McLaren se i za těchto podmínek zdál být velmi konkurenceschopný. „Jsi nejrychlejším z vozů, který je na delším výjezdu,“ hlásili Hamiltonovi rádiem.
Kovalainena u Lotusu zlobila převodovka, přesto byl nejlepší z nováčků a Trulli po menší pauze, kdy ho v Německu nahradil Chandhok, i poměrně blízko týmům ze středu pole.
Red Bull Vettela v závěru požádal, aby při větším množství paliva vydržel jezdit co nejdéle kolem 1:27,5 a přitom se snažil hlídat pneumatiky. Alonsovi se podařilo dostat dobrý výkon ze svého Ferrari, v závěru už ale Hamiltona nikdo jiný nepřekonal. Výsledky dlouhý jízd poukazují na to, že bychom se v Maďarsku mohli dočkat opět těsné bitvy mezi Ferrari, McLarenem a Red Bullem.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Do kvalifikačního limitu 107 % (1:26,689 min na kolo neboli + 5,671 sec za Hamiltonem) by se nevlezli oba vozy HRT ani Virgin.
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 299 km/hod; 2. Rosberg - 296; 3. Sutil - 295; 4. Massa - 294; 5. Petrov - 294; 6. Heidfeld - 293.
Přehled všech časů: zde, fotogalerie zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:21,018 |
2. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 0,241 |
3. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,304 |
4. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,490 |
5. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,531 |
6. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 1,081 |
7. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,103 |
8. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,422 |
9. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 1,817 |
10. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 1,963 |
11. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,012 |
12. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,381 |
13. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,661 |
14. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | Renault F1 Team | + 2,843 |
15. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 3,163 |
16. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 3,164 |
17. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 3,528 |
18. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 3,860 |
19. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 3,976 |
20. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 4,429 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 5,805 |
22. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 6,243 |
23. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 6,712 |
24. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 7,237 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ