Nürburgring: Výzvy a technické parametry okruhu

Petr Hlawiczka, 21. července 2011, 16:15 Google+

Velkou cenu Německa bude po dvou letech opět hostit Nürburgring, který se střídá s Hockenheimringem. Jaké jsou parametry tamějšího okruhu, na který to z České republiky máme poměrně blízko, a jaké skýtá výzvy?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 21.07. 15:20) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Zelené peklo, jak se přezdívalo původní Severní smyčce, bylo pro účely závodů F1 ořezáno z původních 22 km na délku 5,148 km. Nedělní závod je vypsán na 60 kol, což dělá celkem 308,863 km.

Povrch se během víkendu rychle vyvíjí jako na většině ostatních tratí, konzistence časů během pátečních tréninků je slabá. Hrboly jsou problémem při brzdění do první a třetí zatáčky.

Okruh se jezdí ve směru hodinových ručiček, proto převažují pravotočivé zatáčky nad levotočivými v poměru 9:6. Průměrná rychlost průjezdu zatáčkou činí 123 km/hod. Nejvyšší boční přetížení (3,5 G) působí na jezdce v zatáčkách č. 8 a 9, jež projíždějí naplno. Nejpomalejší je první zákruta, kterou projíždějí rychlosti kolem 70 km/hod.

mapka
Mapka okruhu (zdroj: Formula1.com)

Týmy zde volí vyšší úroveň přítlaku (podobně jako v Silverstone), v nastavení se zaměřují na pomalé a středně rychlé zatáčky a rychlé změny směru. Skutečně rychlé zatáčky zde chybí (výjimkou je č. 5; ostatní rychlé "polozatáčky" se jezdí naplno).

Na plný plyn se zde jede 64,3 % okruhu, nejdelší souvislý úsek (od 11. po 13. zatáčku) trvá 12 sec a měří 928 m, startovní/cílová rovinka měří 700 m. DRS zóna se nachází na zadní rovince před zatáčkou číslo 13: zadní křídlo budou moci piloti aktivovat 62 m za 11. zatáčkou, detekce odstupů bude probíhat 45 m před zatáčkou č. 10.

Maximální rychlost dosahovaná na zadní rovince před poslední šikanou by se mohla dosahovat až 310 km/hod, průměrná rychlost na kolo 191 km/hod. Nejlepší místo pro předjíždění se nachází v zatáčce č. 13. Ztráta při průjezdu 377 m dlouhou boxovou uličkou dosahuje 18 sec.

Pirelli přiveze do Německa měkkou a střední směs. V pátek si budou moci piloti vyzkoušet novou vývojovou verzi měkké směsi, dle jejich hodnocení italský dodavatel poté rozhodne, od kdy ji v F1 začnou všichni používat. Opotřebení pneumatik dosahuje střední úrovně stejně jako opotřebení brzd (z hlediska brzdné energie na kolo podobné s Barcelonou). Na brzdě piloti stráví 18 % času v každém kole.

pocasi
Dle meteorologů by se o víkendu mohly objevit přeháňky

Spotřeba paliva činí nízkých 2,22 kg na kolo. Deset kg paliva zpomaluje vozy přibližně o 0,3 sec v každém okruhu. U motoru je zde důležitý dobrý točivý moment a jeho ovladatelnost v prvních třech zatáčkách. Okruh se nachází v nadmořské výšce 610 m n. m., což snižuje jeho výkon (dle Cosworthu o 9 %).

Převodovka změní během jednoho kola rychlostní stupeň 50krát, její zatížení je průměrné. S chlazením zde nebývají problémy, teplota vzduchu se obvykle pohybuje kolem 20 °C.

Kolem pohoří Eifel panuje vždy těžce předvídatelné, velmi lokální a rychle se měnicí počasí. Mohou se objevit i vysoké teploty, které ovlivňují pneumatiky a vyvážení vozu. Tlak by se měl pohybovat kolem 946 hPa, vlhkost kolem 47 %. Tyto parametry jsou pro týmy hodně sledované, protože ovlivňují nejen výkonnost motoru, ale také výkonnost aerodynamiky. V potaz je třeba také brát i rychlost a směr větru - zejména při volbě převodových stupňů, které musí týmy pro zbytek víkendu definitivně vybrat v pátek večer.


Průjezd okruhem s Kimim Räikkönenem (pole-position 2007)

Nejrychlejší kolo v závodě zde předvedl domácí rekordman Michael Schumacher v roce 2004, kdy ho zvládl za 1:29,468 min. Před dvěma lety kvalifikaci ovládl časem 1:32,230 min Mark Webber. Australan se zde na druhý den těšil ze svého vůbec prvního vítězství v kariéře.

Vytisknout

Diskuze: Nürburgring: Výzvy a technické parametry okruhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 21.07.2011 15:20 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Häkkinen, Mika

Häkkinen o Nürburgringu: Výborná trať

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud