Rosberg se projede v Mercedesu W196 na Nordschleife

Pavel Šašek, 16. července 2011, 18:38 Google+

V legendárním "Stříbrném šípu", Mercedesu W196 z roku 1954, se příští týden sveze Nico Rosberg. A nebude to jen tak někde, Rosberg se totiž i s historickým vozem vydá na slavnou Severní smyčku, Nürburgring Nordschleife.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 16.07. 21:03) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

V Silverstone si Fernando Alonso zkusil vůz Joseho Froilana Gonzalese z roku 1951, první vítězný vůz Ferrari ve Formuli 1. Nico Rosberg si zkusí ještě slavnější historický kousek, Mercedes W196. S ním v roce 1954 vyhrál Juan Manuel Fangio mj. i VC Německa na Nordschleife, a také celý šampionát, což v roce 1955 zopakoval. Poté Mercedes na dlouhou dobu F1 opustil.

"VC Německa je pro mě vždy velmi speciální," říká Rosberg. "Nürburgring je trať s velkou historií, hlavně pro Mercedes-Benz. Na Nordschleife se Mercedesu dařilo."


Juan Manuel Fangio ve W196, nelze přehlédnout značně omlácenou karoserii

Mercedes W196 byl prvním a na dlouhou dobu i posledním vozem Mercedesu ve Formuli 1. V letech 1954-1955 tým vozy nasadil do 12 Velkých cen, z toho jich 9 vyhrál. Nutno zmínit, že první tři podniky sezony 1954, započítáme-li mezi oficiální závody i Indy 500. (Body získané za Indy 500 se v tehdejší době započítávaly do MS, nicméně nikdo z jezdců F1 se zde příliš neprosadil).

Konstruktérem vozu byl Rudolf Uhlenhaut, poháněl ho řadový osmiválec Mercedes o objemu 2 494 cm3 a při 8 500 otáčkách za minutu měl výkon 290 koní. Zajímavostí je, že ve VC Francie a Velké Británie 1954 měly vozy kola zakrytá karoserií, nicméně toto řešení se neuchytilo a při dalších závodech již vozy vypadaly jako většina ostatních vozů startovního pole.


Zde již můžete vidět W196 bez zakrytých kol, na snímku vůz řídí Stirling Moss

I tak dokázali jezdci Mercedesu rozdrtit konkurenci a Juan Manuel Fangio získal tituly v letech 1954 a 1955 s jasnou převahou. 

Okruh, na kterém Rosberg ve W196 pojede, je legendární Nürburgring Nordschleife. Ten byl postaven v roce 1927 a měřil neuvěřitelných 22,772 km. V prvních letech existence k závodu patřila i jižní část okruhu, Sudschleife. Délka jednoho kola tak byla cca 28 kilometrů! 

Pro svou náročnost se okruhu dodnes říká Zelené peklo. Toto označení poprvé použil Jackie Stewart a věděl proč. Okruh byl a stále je velmi nebezpečný, nejsou zde žádné únikové zóny, trať téměř ve všech místech lemují stromy. 


VC Německa 1952, v pozadí hrad Nürburg, po němž se okruh jmenuje

V roce 1970 došlo alespoň k částečné úpravě bezpečnosti, byly instalovány bariéry podél trati, v některých místech se trať rozšířila. Přesto se však VC Německa od roku 1977 přesunula na Hockenheim, jelikož na Nordschleife v roce 1976 ošklivě havaroval Niki Lauda a téměř přišel o život. To, že se dokázal ještě v tom roce vrátit a bojoval až do posledního závodu o titul s Jamesem Huntem, však k udržení závodu v pohoří Eifel nepomohlo. 


Poslední VC Německa na Nürburgringu, rok 1976 - na snímku Niki Lauda ve Ferrari

Na Nürburgring se F1 vrátila v roce 1984, ale to byl s malými rozdíly již okruh tak, jak ho známe i dnes a na kterém se pojede letošní VC Německa. Navíc, tehdy šlo o VC Evropy, VC Německa se i nadále jezdila na Hockenheimu. V letech 1997 a 1998 se zde závod dokonce jel jako VC Lucemburska. 

Nordschleife je příležitostně stále využíván k závodům, bývá přístupný i veřejnosti, občas se zde v rámci exhibice předvede i vůz F1, v roce 2007 zde s vozem BMW Sauber jel Nick Heidfeld. 

Vytisknout

Diskuze: Rosberg se projede v Mercedesu W196 na Nordschleife

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 16.07.2011 21:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Perez: Nürburgring by měl sedět našemu autu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud