"Jednáme s týmy ohledně pravidel. Nyní to je tak, že když například v Q3 nezajedete žádný čas, pak si můžete vybrat pneumatiky, na kterých budete startovat [do závodu]. Znamená to, že piloti mohou šetřit pneumatiky, protože v závodě na tom potom budou lépe," popisuje sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
"Dal jsem návrh, abychom Sportovní pracovní skupině řekli, že za těchto podmínek by museli nastoupit s pneumatikami v Q2, aby jim z toho, že nezajedou žádný čas, neplynula žádná výhoda," dodává.
Podle Hemberyho o tom již společně hovořili tento týden v rámci Komise F1 a je tedy velmi pravděpodobné, že to projde Sportovní pracovní skupinou k oficiálním hlasování FIA: "Na té schůzce, které jsem se zúčastnil, to vnímali jako velmi dobrý nápad. Zarazilo by to všechny, kteří by se to dále snažili obcházet."
Michael Schumacher na měkké sadě pneumatik Pirelli
(foto: Pirelli)
"Pokud máte problémy a v kvalifikaci nevyjedete, budete začínat na pneumatikách, na nichž jste vyjeli z boxů, zajeli měřené kolo a vrátili se do boxů, takže budou ve stejném stavu jako u ostatních. Je to férové - doufejme tedy, že se tomu přizpůsobí," dodává šéf Pirelli.