Přehled maximálních rychlostí a časů v jednotlivých sektorech

Petr Hlawiczka, 9. dubna 2011, 13:30 Google+

SEPANG - KVALIFIKACE; Kvalifikaci v Malajsii zvládl opět nejlépe Sebastian Vettel s Red Bullem. Jaké rychlosti a časy dosahovali piloti v jednotlivých sektorech?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 09.04. 19:56) Napište svůj názor
Red Bull RB7

Red Bull RB7 | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Nejprve se pojďme podívat na to, jak vypadá okruh v Malajsii. První sektor končí 151 metrů před zatáčkou č. 4 - v něm je důležitý zejména mechanický přítlak a trakce ve velmi pomalých úvodních zatáčkách. Druhý sektor je náročný z pohledu aerodynamiky - zejména velmi rychlá kombinace páté a šesté zatáčky, stejně jako následující sedmá a osmá. Devátá je opět pomalá, zde je důležitá stabilita při brzdění. Prostřední úsek končí 80 metrů za ní.

Čidlo měření maximální rychlosti (speed trap) se nachází na předposlední, velmi dlouhé rovince, 207 m před patnáctou zatáčkou. Zde se také měří odstupy pro aktivaci DRS na cílové rovince. Zóna pro aktivaci zadního křídla zde začíná již 5 m za poslední zatáčkou a končí až brzděním na konci této více než 800 m dlouhé rovinky.

mapka

Vettelovi se povedl mistrovský kousek - během svého nejrychlejšího kvalifikačního kola dokázal poskládat své nejlepší sektory - ideální čas (čtvrtý sloupec v první tabulce) se u něj nestal časem pouze teoretickým.

Jak je vidět, v prvním sektoru byl McLaren vyrovnaným soupeřem Red Bullu. Ve druhém kolem desetinky sekundy ztrácel, ve třetím byl naopak o něco rychlejším, což může jít na vrub lepšímu KERSu - viz rozdíl v rychlostech na konci S3.

Velmi dobře si v prvním sektoru vedly také Mercedesy - ale co tam získaly, to hned ztratily kvůli nižšímu přítlaku v tom následujícím. Včera německý tým nasadil komínky podobné Sauberu, dnes je však v kvalifikaci nepoužil. Podobné to v této části bylo s Force Indií, která je na rovinkách tradičně velmi rychlá, což ostatně dnes potvrdil na rovince nejrychlejší Adrian Sutil - 311,4 km/h.

sektory
Tabulka č. 1 - Přehled časů v jednotlivých sektorech

Williams dnes zklamal: Barrichello sotva postoupil, Maldonado se poroučel již v úvodní části. Dle časů ze sektorů se zdá, že problémy mají spíše s mechanickou stránkou vozu a s pneumatikami, protože v prostřední části na tom zas tak zle nebyli. K pódiím, na která si však brousili před sezónou zuby, to mají hodně daleko.

Lotus jede v současnosti svou malou ligu - na střed pole stále nemá, byť dnes mu chybělo k postupu do Q2 již jen půl sekundy, a zbytku nováčků (HRT, Virgin) jasně odskočil. Hodně si slibuje od nového difuzoru po vzoru Red Bullu, který hodlají nasadit v Barceloně.

Hispania dnes příjemně překvapila, když se kvalifikovala s oběma vozy, navíc pěkně zatápěla Virginu. Liuzzi na d'Ambrosia ztrácel pouze v posledním sektoru - v úvodních dvou se ho pevně držel.

rychlosti
Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí v jednotlivých sektorech

Vytisknout

Diskuze: Přehled maximálních rychlostí a časů v jednotlivých sektorech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 09.04.2011 19:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marko, Helmut

Prohlášení týmů po kvalifikaci v Sepangu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud