Kvalifikace v Melbourne - přehled časů v sektorech a nejvyšších rychlostí

McLaren

McLaren | foto: McLaren

Jak si vedli piloti v jednotlivých sektorech a jaká rychlost jim v nich byla naměřena?

Nejprve se připomeňme prostřednictvím mapky konfiguraci okruhu v melbournském Albert Park (více technických informací o něm naleznete zde). Jezdí se zde ve směru hodinových ručiček, na piloty tudíž čeká více, tj. 10, pravotočivých zatáček než levotočivých - těch je šest.

První sektor končí před zatáčkou č. 6, druhý před velmi rychlou levopravou šikanou 11 - 12 a poslední na cílové rovince, kde se nacházejí dvě čidla rychlosti: to první na konci třetího sektoru, to druhé (speed trap) až na konci rovinky - 147 m před první zatáčkou.

mapka

Sebastian Vettel dnes předvedl naprosto suverénní výkon - krom nejlepšího času byl také nejrychlejší ve všech třech sektorech. Lewis Hamilton s ním v prvních dvou držel tempo, ve třetím ale ztrácel přes půl vteřiny. Naopak ve druhém sektoru za svým kolegou i za Hamiltonem znatelně ztrácel Webber - kolem tří desetin.

Z první tabulky je také patrné, že kdyby Michael Schumacher zabral v poslední části okruhu, mohl se probojovat do elitní desítky.

sektory_casy
Tabulka č. 1 - Přehled časů v jednotlivých sektorech
(poslední sloupec obsahuje součet nejlepších časů ze tří sektorů)

Z druhé tabulky obsahující přehled maximálních rychlostí jde vidět, jak moc Red Bullu na cílové rovince chyběl KERS, který dnes v kvalifikaci nepoužívali.

Nejvyšší rychlost byla naměřena Sauberu japonského samuraje Kobajašiho - 314,2 km/hod. Velmi rychlý na rovinkách byly krom Sauberů i oba McLareny a Mercedesy.

Hispania je na tom s aerodynamikou velmi špatně: místo nového křídla, které na voze loni prezentovali, nasadili jen starší krabicoidní verzi s jednoduchou kaskádou, jež se podobala té loňské. Na konci cílové rovinky sice byli rychlejší než Lotusy či Virginy, časy ve všech sektorech však byly velmi pomalé.

sektory_rychlosti
Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí

Tabulky jsem rozdělil na dvě části: loňské nováčky (HRT, Lotus a Virgin - oranžová) a zbylé týmy (červená), protože první skupina dosahovala o třídu horších výsledků.

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu