Shrnutí testů ve Valencii - Časy a ujeté vzdálenosti

Petr Hlawiczka, 5. února 2011, 21:15 Google+

Tento týden se ve Valencii týmy Formule 1 poprvé sešly testování před sezónou 2011. Celkem se na dráze objevilo 25 pilotů. Jaké časy piloti zajížděli? Který tým ujel nejvíce kilometrů?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 08.02. 16:53) Napište svůj názor
Renault R31

Renault R31 | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Na vyvozování hlubších závěrů dle odjetých časů je brzy, pro zajímavost je ale společně s počtem odjetých kol v první tabulce uvedu. Dozvěděli jsme se však hodně o nových pneumatikách Pirelli - jak ovlivní závodění - a také jsme se mohli podívat na to, jak v praxi fungují některé letošní technické vychytávky.

Pirelli v F1 nahrazuje Bridgestone a během testů se ukázala jedna věc - pro diváky určitě pozitivní: nevydrží tolik, co pneumatiky v loňském roce. Super-měkká směs ztrácela vlivem degradace 0,2 sec/kolo, což by v polovině závodní vzdálenosti představovalo cca 10 vteřin - a to je na poměry, na jaké jsme v F1 byli zvyklí, opravdu hodně!


Tabulka č. 1 - Přehled nejrychlejších časů a počtu kol za všechny tři dny ve Valencii

Měkká a střední směs ztrácela s každým odjetým kolem 0,05 - 0,10 vteřiny každé kolo, což je také dost, ale s tím se už dá pracovat. Pedro de la Rosa potvrdil, že týmy budou muset letos v závodech počítat mininálně s dvěma zastávkami během závodu.

Odlišně se chovají zadní pneumatiky - jakmile jejich výkonnost poklesne, opotřebují se a stav se najednou prudce zhorší. Auta přitom trpí přetáčivostí a týmům se takové chování bude možná obtížně zvládat. Dle některých inženýrů by v nevýhodě mohly být vozy, které generují vysoký přítlak na přídi, protože by musely zastavovat dříve než ostatní. Chytrou jízdou by piloti průměrných týmů mohli bojovat s těmi špičkovými.


Tabulka č. 2 - Souhrn ujeté vzdáleností za tři dny dle týmů

Není pochyb o tom, že simulátory budou proto letos důležitější, než kdykoliv jindy. McLaren věnoval hodně úsilí vylepšení modelování pneumatik. To, co udělalo Jensonovi Buttonovi údajně největší radost ve čtvrtek, bylo chování pneumatik na dráze, které se téměř dokonale shodovalo chováním pneumatik na sofistikovaném simulátoru ve Wokingu - což ostatně bylo prioritou McLarenu.

Z technických novinek, které si týmy ověřily v praxi, to bylo fungování KERSu, nastavitelného zadního křídla a různé části podlahy či výfuků. Renault překvapil se zajímavou inovací - vyústěním výfuků vpředu pod bočnicemi. Týmy toto řešení nyní prověřují v CFD a bude-li opravdu přínosné, brzy ho okopírují. Williams ohromil se svou zadní částí, zmenšením zádi, konfigurací zavěšení a diferenciálu - vše s ohledem na to, aby tam mohlo proudit co nejvíce vzduchu kvůli vyššímu přítlaku.


Tabulka č. 3 a graf - Součet ujetých kilometrů dle výrobců motorů

Týmy stále nedosahují zejména kvůli zákazu dvojitých difuzorů úrovně přítlaku z loňské sezóny, ale podle některých technických ředitelů by se na úroveň z roku 2010 mohli dostat někdy v polovině letošní sezóny.

Přenastavitelné zadní křídlo ve Valencii neposkytovalo takovou výhodu, jak někteří očekávali - nárůst maximálních rychlostí zdaleka nedosahoval ani 10 km/hod. V závodech a obzvlášť na některých tratích by to ale mohlo být více, byť FIA hodlá omezit vzdálenost pro jeho využití v závodech na max. 600 m. V prvních závodech se může ukázat, že je předjíždění hodně, proto může dojít k dodatečným úpravám v pravidlech a posunu této vzdálenosti.

Kompletní fotogalerii z Valencii čítající téměř 300 snímků si můžete prohlédnout zde.

Vytisknout

Diskuze: Shrnutí testů ve Valencii - Časy a ujeté vzdálenosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 08.02.2011 16:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Force India představí své auto online

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud