Typickými věřiteli týmů F1 jsou cateringové společnosti, návrháři, dodavatelé vybavení a přepravní firmy.
Jediným týmem, který minulý rok splácel své závazky podle společnosti Dun & Bradstreet včas, je vítězný Red Bull. Ten se dle průzkumu navíc ve druhé polovině sezóny v platbách ještě o jeden den zlepšil. Za lepší finanční kondici stáje sídlící v Milton Keynes stojí miliardář a majitel Dietrich Mateschitz.
Data, která srovnávají rychlost splácení závazků v období prosinec 2009 - duben 2010 a duben 2010 - listopad 2010, odhalují, že ačkoliv se ekonomická situace začala mírně zlepšovat, úvěruschopnosti týmů se to příliš netýkalo.
Přestože rozpočty dosahují v přepočtu až 7 miliard Kč, týmy své závazky plní průměrně 28 dní po jejich splatnosti, tedy čtyřikrát pomaleji, než v předchozím průzkumu.
Na dráze bojují o tisíciny vteřiny, faktury mimo ní však splácejí téměř měsíc po datu splatnosti
Nejhůře na tom byl Lotus Racing z Norfolku, nováček loňské sezóny, který své účty platil průměrně o 180 dní později.
Nejvíce se zhoršil Renault, u nějž průměrné zpoždění dosahuje 14 dní. Tým si loni vyžádal dva úvěry v celkové hodnotě převyšující 500 milionů Kč, aby se udržel v šampionátu, zatímco se francouzská automobilka rozhodla omezit své investice v F1.
Britský Williams po finančních problémech souvisejících s odchody jeho hlavních sponzorů zaujímá druhou příčku v pořadí týmů, které se za poslední období nejvíce zhoršily.
Tabulka - Srovnání zpoždění plateb dvou období (ve dnech)
Force India vlastněná dalším miliardářem Vijayem Mallyou splácela své účty o 30 dní později. Jeden z dodavatelů, který si nepřál být jmenován, kvůli tomu vyplácet později mzdu svým zaměstnancům. "Kdyby Vijay prodal svou jachtu, tým by z toho mohl žít několik let," uvedl na adresu majitele indického týmu.
Virgin Racing miliardáře Richarda Bransona platil průměrně o osm dní později a včas dle zprávy neplatily ani týmy Ferrari (+ 15 dní), McLaren (+ 17 dní) či Mercedes (+ 11 dní po splatnosti).
Údaj u HRT se mi nepodařilo zjistit, ale moc slavné to nebude ani u Španělů vzhledem k jejich pověsti, o čemž by mohla vyprávět například Toyota, která byla nucena ukončit spolupráci právě kvůli neplnění finančních závazků ze strany Hispanie. Toyota přitom strávila dost času překonáním jednoho velkého problému - úpravou šasi TF110 tak, aby do něj vlezl motor Cosworth - za což ovšem nedostala ani korunu.