Organizátor Jung Čo Čung o přípravě okruhu v Jeongamu

Pavel Šašek, 21. října 2010, 15:00 Google+

I přes veškeré pochybnosti se Velká cena Koreji uskuteční. Stane se tak již tuto neděli. O okruhu exkluzivně pro Autosport promluvil organizátor akce, Jung Čo Čung.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 22.10. 06:55) Napište svůj názor
GP Koreje

GP Koreje | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Jak těžké bylo stihnout vše připravit včas?
Jung Čo Čung:
Posledních pár týdnů jsme pracovali velice tvrdě, protože jsme byli ve velkém skluzu. Nebyla to naše chyba, v červenci a srpnu 38 dní nepřetržitě pršelo, proto nemohli naši dělníci pracovat. Nikdy jsme ale neuvažovali o zrušení závodu.

Opravdu jste nikdy nepochyboval o včasném dokončení prací? Bernie Ecclestone to viděl trochu jinak...
Bernie se nebál o Velkou cenu, ale o kalendář. FIA šlo o bezpečnost, to je jejich hlavní cíl, ale Berniemu šlo spíše o ostatní záležitosti ohledně marketingu.
Když se vyskytly problémy, vyhotovil jsem náhradní plán a poslal mu ho, on vždycky věřil, že to vyjde a v Koreji se pojede. Hodně jsem se od něj naučil, je jako můj otec.

Okruh ještě není hotový, letos to byla jen první fáze. Jak budete pokračovat s výstavbou?
První fázi, tedy postavení okruhu, máme úspěšně za sebou. Můžeme se tak soustředit na na další fáze výstavby. Máme k dispozici 4,5 milionu čtverečních metrů, na kterých můžeme stavět. Uvažujeme o kratší verzi okruhu, potom samozřejmě mohou vyrůst komerční centra a další zázemí. 

Na trati se stále ještě pracuje, jak jste spokojen s její současnou podobou?
Trať jako taková je v pořádku, ale všechno mělo vypadat lépe. Měli jsme ale zpoždění. takže se to nestihlo. Okruh měl působit příjemněji, mělo tu být více zeleně, kvalitnější zázemí. Omlouváme se všem za to, že to tak není, ale nedalo se s tím nic dělat.

Je těžké přesvědčit veřejnost a týmy o kvalitách závodu v Koreji?
Vlastně ano, hlavně kvůli zázemí. Často slýchávám stížnosti na adresu hotelů, například že ručníky jsou moc malé, nebo nejsou spokojeni s postelí. Korejci totiž často spí na podlaze, ale i s tím se snažíme něco dělat. Nebude to ale snadné. 

Takže za rok bude vše lepší?
Ano. Je to celé o pochopení rozdílů mezi kulturami, sešel jsem se s mnoha lidmi, diskutovali jsme o tom. Jsme připraveni na zlepšení.

Jaký je zájem Korejců o Formuli 1?
Docela překvapivý. Já například miluji motorsport od dětství, mí synové taky. Když jsme uvažovali o kapacitě okruhu, snažili jsme se pořádně uvážit, jestli těch 110 tisíc lidí přijde. V neděli to nebude problém, ale během pátku a soboty neočekáváme takové návštěvy, jaké bývají obvyklé v Evropě. Nicméně, pan Ecclestone je se zájmem lidí spokojen.

Za jak dlouho myslíte, že budou okruh a město ve své finální podobě?
Máme v plánu vybudovat zbytek zázemí v horizontu sedmi let. Chceme vybudovat školy a nemocnice, ale o to nikdo nemá zájem. Chtějí jen peníze, a ty z nemocnic a škol rozhodně nejdou. Budeme se muset soustředit na výnosnější stavby a potom případně uvažovat i o jiných, méně výnosných. Nechceme ale ničit zbytečně životní prostředí, pokud nějaká budova bude vypadat na papíře špatně, nepostavíme ji. 

Co byste označil jako povedený závodní víkend?
Vlastně jsem o tom ani nepřemýšlel, soustředil jsem se jen na zajištění co nejhladšího průběhu. Pokud ale do závodu odstartuje 24 vozů a budeme mít vysokou návštěvnost, budu spokojený.

Vytisknout

Diskuze: Organizátor Jung Čo Čung o přípravě okruhu v Jeongamu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 22.10.2010 06:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Alonso: Sezóna 2010 je zatím mou nejlepší!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud