Prohlášení týmů po Velké ceně Japonska

F1NEWS.CZ, 10. října 2010, 09:50 Google+

SUZUKA - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jak viděli piloti a vybraní představitelé dnešní zajímavou Velkou cenu Japonska, kterou opět zcela ovládly Red Bully?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 10.10. 13:59) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Dnes to byl skvělý den, navázali jsme na výkony z tréninků a kvalifikace. Tým pracoval výborně, na auto naštěstí nemuseli moc sahat. Trať byla jako navržená pro nás, vůz se choval výborně, projíždět rychlé zatáčky, to bylo potěšení. Vůz byl ke konci stále rychlejší.

Na začátku měl smůlu Robert Kubica, když vyjel safety-car. Po jeho zajetí do boxů jsme ostatním ujeli a kontrolovali jsme naší rychlost. Nemohli jsme se dostat přes Jensona, museli jsme počkat, až zajede do boxů.

Bylo to neuvěřitelné, snažil jsem se ujet, Fernando jel dobře, Mark na to také tlačil, předjíždění zde není ale není nejjednodušší, jel jsem tak rychle, jak jsem také tak rychle, jak jsem musel. Až do konce jsme to však měli pod kontrolou.

Miluji tento okruh. Je vždy tak zvláštní. Poprvé jsem vyhrál dvě velké ceny za sebou, bodejď byste si pak tuto trať nezamilovali. Jsem na to tak hrdý, myslím, že to je dobré znamení.

Mark Webber, 2.
Nejdůležitější je, že se náskok hýbe tím správným směrem. Musím to tak udržet. Máme před sebou tři závody a pro mě je to dobrý výsledek. Seb si vítězství zasloužil, ale pět z nás umí vyhrávat. Musím znovu vyhrát a jsem si jistý, že to dokážu. To by bylo výhodou. Svou roli může hrát spolehlivost. Bude se dělit ještě 75 bodů. Tihle kluci mají o něco míň, ale v podstatě jsem sebejistý.

Dnes to byl pro mě dobrý den. Byl jsem blízko Sebovi v kvalifikaci a víme, jak důležité to je. Potom bylo těžké závod vyhrát, i když jsem dobře odstartoval. Bylo to trochu štěstí, když Robert (Kubica) ztratil matici z kola. Bylo to krásné, ale také to tak zůstalo. Navzájem jsme se stíhali a bylo nemožné dostat se blíž než na 1,5 - 1 sekundu. Se svou jízdou jsem velmi spokojený. Seb si vítězství zasloužil a ani Fernando nejel špatně.

Christian Horner, šéf týmu
Pro tým se jedná o fantastický den, který byl ztížený kvalifikaci dnes ráno. Zajistili jsme si první řadu a přetavili to v první a druhé místo v cíli závodu odpoledne, byl to perfektní výkon týmu a pilotů, fantastický výsledek.

Museli jsme si dávat pozor na strategii Jensona Buttona, protože začínal na odlišné směsi pneumatik a za polovinou znovu začal získávat. Nikdy jsme si ale nedělali příliš velkou starost a oba piloti odvedli velmi dobrou práci, když se starali o své pneumatiky a auta.
Markovi se podařilo zvýšit jeho náskok v šampionátu na Fernanda, jenž má nyní stejně bodů jako Sebastian, zatímco v šampionátu konstruktérů jsme dokázali příjemně navýšit rozdíl.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
Už cestou sem jsme věděli, že třetí místo pro nás bude asi maximum. Jsme ale přesvědčení, že tohle byla nejhorší trať ze zbývajících okruhů v šampionátu, takže to byl celkově dobrý víkend. Myslím, že musíme být s výsledkem, ziskem patnácti bodů, opravdu spokojení. Ztratili jsme tři body na okruhu, který pro nás nebyl nejlepší, po stránce výkonu jsme nepodávali maximum. Viděli jsme boje v první a druhé části kvalifikace, viděli jsme Felipeho problémy, takže po této stránce to nebyl ideální víkend.

Na papíře to byla perfektní trať pro Red Bull. Odjet tedy jen o 14 bodů pozadu je skvělé. Víme, že ve zbývajících třech závodech musíme tlačit na pilu. Až přijedeme na okruh, který bude pro Red Bull větší oříšek, musíme využít příležitost. Oni dnes využili tu svoji. Ze šestnácti závodů hrálo
15 do karet Red Bullu, oni ale vyhráli jen sedmkrát. Zvládli tři doubly a dvanáctkrát to nedokázali, takže ve zbývajících třech závodech pro ně bude těžké na double dosáhnout. Vždycky se může něco stát. A až se to stane, využijeme toho. Pokud ne, bude to těžké, protože Red Bull má letos dominantní auto.

Felipe Massa, nedokončil
Myslím, že to byl dneska prokletý den! Ráno v kvalifikaci jsem díky velkému provozu nebyl schopný zajet takový čas, aby stačil na postup do Q3. Odpoledne v závodě jsem se nedostal přes první dvě zatáčky. Nejprve tam byl Rosberg, který startoval přede mnou, snažil jsem se uhnout doleva, ale tam byl Sutil. Tak jsem se přesunul napravo, tím jsem se ale ocitl na trávě a obrubníku. Od tohoto okamžiku byl vůz neovladatelný a já prolétl první zatáčkou, až jsem se zastavil o Liuzziho. Je to škoda, protože jak dokázal Fernando, v závodě byl náš vůz v dobrém rytmu a věřím, že jsem mohl bojovat o body. Hlavním důvodem mých problému je stále kvalifikace, také dnes jsem se tam hodně trápil, i když provoz sehrál také svou roli. V závodech je situace lepší, ale věděli jsme, že to bude těžké. Poslední dva závody byly pro mě frustrující, ale jak jsme mohli vidět během celého roku, situace se může snadno rychle změnit. V posledních třech závodech se budu snažit vydat ze sebe to nejlepší.

Stefano Domenicali, šéf týmu
V první řadě bych rád ještě jednou vyjádřil naši upřímnou soustrast se vojáky zemřelými včera v Afghánistánu, která se nás hluboce dotkla. Poté bych rád poděkoval týmu, který pracoval ve výjimečném dni bezchybně. Věděli jsme, že na téhle trati budou Red Bully velmi silné, a jak jsme viděli ráno, ostatní byli také konkurenceschopní. Třetí místo je proto skvělý výsledek, odpovídá našemu plánu a drží nás v šanci na pohár jezdců. Bohužel, situace v poháru konstruktérů utrpěla ránu, protože Felipe musel po nehodě na startu odstoupit. Jsem velmi zklamaný za našeho jezdce, který i přes ne zrovna brilantní pozici na startu měl příležitost zajet dobrý závod. Do konce mistrovství zbývají tři závody a je těžké cokoli předvídat. Klíčové bude neustále se soustředit a vydat ze sebe všechno, den za dnem. Jak už jsme řekli, na matematiku si můžeme počkat do 14.listopadu na Abú Zabí. Rád bych na závěr poděkoval našim zákaznickým jezdcům, kteří do první desítky dojeli se třemi motory Ferrari.

 

MCLAREN

Jenson Button, 4.
Na začátku závodu se piloti vpředu na měkčí sadě netrápili tak, jak jsme čekali. Takže jsme měli drobnou nevýhodu a myslím si, že jsme až příliš protáhli první stint. Brzy jsme viděli, že ostatní jsou rychlí na měkkých pneumatikách a já si nemohl vyjet náskok či vytvářet na někoho vepředu tlak. Možná by bývalo citlivější zajet do boxů v tuto dobu a nasadit měkčí sadu. Odjedeme a podíváme se na data a příčiny.

Byl to dost těžký závod na tak starých pneumatikách, jakmile jsme nasadili měkké, byla to hned zábava. Vůz se ovládal skvěle: měl hodně přítlaku a byl velmi rychlý. Stále to ale nebylo dost na to, abychom dnes porazili Red Bully a možná ani Ferrari. Nemyslím si, že bychom mohli skončit lépe.

Jsem v šampionátu ve stejné pozici, jako před tímto závodem, zisk titulu se stává obtížnějším. Přijeli jsme sem se spoustou různých nových dílů – některé fungovaly opravdu dobře, zatímco na jiných je třeba odvést ještě kousek práce. Musíme jen doufat, že když v Koreji nasadíme nový balík, dostaneme z toho to nejlepší. Snad v příštím závodě budeme mít takový výkon, jaký jsme očekávali zde.

Lewis Hamilton, 5.
Musíte zůstat optimisty. Nemyslel jsem si, že to dojedu, abych byl upřímný. Dělalo to strašný hluk, takže jsem si držel palce, co nejméně řadil a věnoval tomu náležitou péči. Měl jsem dobrý náskok před těmi za mnou, takže jsem měl trochu času, který jsem mohl ztratit. Jsem tak zklamaný za sebe a za tým.

Děláme vše, co jen jde, abychom získali body, a …  V pátek jsem udělal tu velkou chybu. Měnili jsme převodovku. Pak se ta nová nějak pokazila, nemohl jsem používat třetí rychlostní stupeň, musel jsem si tudíž vystačit pouze se čtvrtým až sedmým. Ztratil jsem něco na Jensona, jsem však moc rád, že jsem mohl dokončit závod, bylo to poprvé po dlouhé době.

Zbývají tři závody, k dispozici je stále 75 bodů, jenže tito kluci kolem mě sbírají body pravidelně, ani nevím, kdy naposledy nedojeli, takže to bude velmi, velmi těžká, bude se ale moc snažit.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
S Jensonem, který jako jediný vpředu startoval na tvrdší sadě, jsme očividně hráli velmi dlouhou partii. Nakonec se strategie neukázala jako nejlepší, jak jsme si přáli, protože měkčí pneumatiky neodcházely tak rychle, jak jsme očekávali. Stále cítíme, že se jednalo o strategickou volbu, která za to stála. Po přezutí na měkčí sadu Jenson předvedl excelentní rychlost, já si myslím, že jsme měli dnes druhé nejrychlejší auto.

Lewis odvedl skvělou práci, pravidelně stahoval náskok vozu před ním, než se objevil ke konci závodu problém s převodovkou. Podle prvotních analýz se jednalo o selhání přesuvníku, kvůli kterému přišel Lewis o třetí rychlostní stupeň. Lewis jel nakonec brilantně, přizpůsobil svou techniku závodu až do cíle, přičemž jezdil na čtvrtý a vyšší rychlostní stupně. Věříme, že to do Koreje vyřešíme, aniž bychom museli dostat trest v podobě ztráty pěti míst na roštu.

Pro poslední tři závody se musíme ujistit, že budeme stoprocentně spolehliví. Lewis po dokončení tohoto závodu ztrácí 28 bodů na lídra šampionátu, Jenson 31 bodů. Ve hře je 75 bodů v šampionátu pilotů a 129 bodů v šampionátu konstruktérů, naše šance na zisk titulů stále žije. Budeme se moc snažit v oblasti vývoje tohoto vozu. Neexistuje důvod, proč bychom nemohli i titul bojovat v Abú Zabí.

podium

MERCEDES

Michael Schumacher, 6.
S dnešním závodem jsem celkem spokojený, auto bylo opravdu dobré. Šance získat pozice bylo přesně to, v co jsem doufal, a šesté místo bylo maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. Bylo to dobré závodění a pro diváky muselo být zábavné. Závodit s Nikem byla zábava, je škoda toho, co se mu stalo.

Teď míříme do Jižní Koreje a ačkoli vážně nevím, co čekat, pokud bude naše auto tak dobré jako tady, pak doufám v další povedený závod.

Nico Rosberg, nedokončil
Dnešní konec byl zklamáním tohoto víkendu. Kvůli problému se spojkou jsem měl slabý start, ale naše strategie vyměnit pneumatiky v prvním kole po výjezdu safety-caru byla dobrá, umožnila mi získat zpět místa a závodit o šestou příčku. Mé pneumatiky při tak dlouhém stintu utrpěly, takže bylo těžké udržovat dobrou rychlost, stačilo to však na to, abych Michaela udržel za sebou. Pak se něco vzadu na autě zlomilo a šel jsem do zdi z pneumatik, tím pro mě závod předčasně skončil.

Ross Brawn
Oba vozy dnes jely dobrý závod a je opravdu škoda a frustruje nás, že Nico nemohl dokončit. Naše hlavní starost byla o jeho zdraví a naštěstí je absolutně v pořádku. Před tím incidentem byl v excelentní pozici, těžil z brzké zastávky při výjezdu safety car, kterou získával zpět místa ztracená na startu. Michael měl také velmi dobrý závod, skvělý start mu pomohl získat pozice. Těch pár kol, kdy spolu Nico a Michael bojovali o šesté místo bylo zábavných a měli jsme z toho radost. Zjišťujeme, co způsobilo Nikovu nehodu a jako vždy budeme zevrubně vyšetřovat co se stalo.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 7.
Snažil jsem se jak nejlépe jsem uměl a jsem opravdu šťastný. Byl to skvělý závod pro náš tým a mám radost za japonské fanoušky, kteří sledovali vzrušující závod. Podruhé máme oba vozy na bodech, pro mě to bylo opravdu něco, vrátit se sem a po sedmi letech poprvé závodit před domácím publikem.

Byl to nicméně velmi těžký závod. Kvalifikace a závod pár hodin po sobě z dneška udělaly poměrně neobvyklou a vytíženou neděli. Po startu jsem před sebou viděl srážky a měl jsem velké štěstí, že mě nikdo netrefil. Později nebylo snadné předjíždět a měl jsem pár kontaktů. Auto bylo poničené, ale nebylo to tak hrozné a mohl jsem dokončit závod. Rád bych vyjádřil velké díky týmu za skvělou práci a fanouškům za úžasnou podporu.

Nick Heidfeld, 8.
Mám docela radost - je to letošní nejlepší výsledek pro tým. Mohl jsem dokončit o pozici výš, ale měl jsem jinou strategii než Kamuj a on byl na čerstvých měkčích pneumatikách očividně rychlejší. Měl jsem jet tvrdě v prvních kolech, ale když vyjelo na trať safety car, zasekl jsem se za Rubensem. Tým odvedl výbornou práci, když mě povolal k brzkému přezuti na tvrdší směs. V porovnání se Singapurem jsme se zlepšili v závodním výkonu. Co se týče kvalifikace, tam to teprve přijde.

James Key, technický ředitel
Kvalifikaci jsme nezvládli, ale závod nám to všechno vynahradil. Oba jezdci čistě odstartovali a vyhnuli se problémům v první zatáčce. Rozhodli jsme se rozdělit strategie, Kamuj jel na tvrdší směsi a Nick na měkčí. Obě strategie se vyplatily tak, jak jsme doufali. Kamuj skvěle zvládl práci s tvrdší směsí. Závodil perfektně a kontroloval svou pozici, ale dokázal také předjíždět na trati, kde je to velmi obtížné. Na měkčí směsi na konci byl prostě spektakulární.

Nick také odvedl fantastickou práci. Jel přesně tak, jak potřeboval. Tempo bylo skvělé, je to výborný výsledek v jeho teprve druhém závodě. Tým na boxové zídce také skvěle pracoval, stejně jako mechanici. Je to výborný výsledek celého týmu.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 9.
Můj vůz dnes odpoledne klouzal po celé trati. Netuším proč, navíc to zhoršili velké vibrace. Podařilo se nám dnes získat pár bodů, ale opravdu jsem si myslel, že skončíme lépe.

Nico Hülkenberg, nedokončil

Špatně jsem odstartoval. Vůbec jsem neměnil směr. Pak jsem viděl, jak zpoza mě vyjel Petrov. Dotkl se mého pravého předního kola a bylo to. Nikdy nechcete, aby váš závod skončil tak brzo, dnes se to však stalo, bylo to nešťastné pro nás oba. Tým při vývoji vozu odvádí opravdu dobrou práci, což se odrazilo v našem kvalifikačním výkonu, byla proto škoda, že jsme skončili tak brzy.

Sam Michael, technický ředitel
Bylo to dobré získat pár bodů do šampionátu konstruktérů díky Rubensovi. Naše rychlost v závodě však byla zklamáním, obzvlášť když to srovnám s výkonností v kvalifikaci, v níž jsme hravě postoupili mezi nejlepších deset. Tým bude pracovat obzvlášť tvrdě na tom, aby to pochopil a vylepšil naši pozici před zbývajícími závody. Nico dnes žel slabě odstartoval a pak do něj najel další vůz před první zatáčkou.

 

TORO ROSSO

Sébastien Buemi, 10.
Byl to pro nás dobrý závod a já osobně jsem šťastný, že jsem získal pro tým body. I když ke konci to bylo poněkud frustrující, poté co mě Barrichello ujížděl zhruba o jednu sekundu na kolo, možná pokud bych zajel do boxů dříve, byl bych konkurenceschopnější a dokázal bych se mu přiblížit, a kdo ví, možná bych ho i předjel. V kvalifikaci jsem měl problém s podlahou vozu, což mi moc nepomohlo a je to vůbec poprvé co jsem se nedostal do druhé části kvalifikace.

Jaime Alguersuari, 11.
Věděli jsme, že to pro nás bude náročný víkend a to se také potvrdilo, i když jsem doufal, že se kvalifikuji o trochu výše. V závodě jsem se snažil jet na maximum, Kobajaši byl v druhé části mnohem rychlejší, ale určitě to nebyl důvod nechat ho jen tak aby se přede mne dostal a tak jsem se bránil trochu agresivněji, výsledkem byl ten šťouchanec, po kterém jsem musel do boxů, aby mi vyměnili přední spoiler. Doufám, že šéf týmu bude spokojený s tím, jak jsem byl odhodlaný. Jsem rád, že Buemi pro tým získal body.

Franz Tost, šéf týmu
Jsem rád, že Sébastien dneska dovezl vůz na bodech, protože předtím měl sérii smolných okamžiků a tak si ten dnešní bod za desáté místo zasloužil. Některé časy, které zajížděl, byly hodně dobré a byl překvapivě hodně rychlý. Určitě jsme měli notnou dávku štěstí, protože někteří naši soupeři skončili ve štěrku.

Také Jaime odvedl dobrou práci, po celou dobu závodu zajížděl poměrně konkurenceschopné časy. Bohužel v závěrečném úseku závodu se zapletl do kolize s Kobajašim a poškodil si přední křídlo a musel ho vyměnit. Jeden bod není moc, ale jeto pořád lepší než nezískat nic. Je to morální podpora týmu, který odvedl dobrou práci. Uvidíme, co bude v našich silách v Koreji, kde se pojede poprvé.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 12.
Neskutečný závod, naprosto fantastický pro mě, Jarna i celý tým! Rozhodli jsme se začínat na měkčí směsi pneumatik, byl to trochu risk, a pak zůstat venku, když vyjel safety car. Cíl byl vytvořit si dostatečný náskok, abych mohl zajet do boxů, aniž bych ztratil pozici. To se nám povedlo, i když s Jarnem to bylo dost těsné, když jsem vyjížděl. Na tvrdší směsi bylo auto prostě dokonalé - na druhé sadě jsem měl obrovskou přilnavost a byla velká legrace jet tvrdě celý zbytek závodu. Měli jsme úchvatné tempo.

Stavěli jsme jen jednou a na takovémto typu okruhu jsme nemohli udělat víc. Fantastický den pro tým, jsme zase o krok blíž k desátému místu, které je samozřejmě hlavním cílem této sezóny.

Jarno Trulli, 13.
Skvělý den pro celý tým, prostě fantazie. Za každého mám radost z výsledku a gratuluji Heikkimu k jeho taktéž skvělému závodu. Měl jsem opravdu dobrý start a zajel do boxů přezout na tvrdší směs, když na trati byl zpomalovací vůz. Vrátil jsem se za Jamamotem a okamžitě na něj zaútočil - zvládl jsem ho předjet dost rychle a šel po Heikkim. Oba jsme měli dobrou jízdu až do konce a ačkoli jsem měl v posledních kolech zase nějaký hydraulický problém, dokázal jsem auto dovézt domů, to byl pochopitelně hlavní cíl.

Tony Fernandes, šéf týmu
Jsem absolutně spokojený za celý tým. Dnešní výsledek je výborná odpověď na negativitu, se kterou se setkáváme mimo okruh poslední zhruba týden. Tohle je nejlepší výsledek v krátkém životě stáje Lotus Racing, dvanácté a třinácté místo překonává všechna očekávání, která jsem před sezónou měl. Budoucnost našeho týmu je zářivá a rozhodnutí, která jsme nedávno učinili, nám dávají neuvěřitelné základy, na kterých postavíme dny, jako je tento.

Děkuji vám Miku, Heikki, Jarno, Riade a všichni. Konec závodu jsem vlastně sledoval při tiskové konferenci s Fahmim, další vycházející hvězdou, v Sepangu. Sdílet konec závodu s ostatními někde mimo trať bylo velmi zvláštní. Jsme tým s vášní a jednotou a svou práci vedeme správným směrem. Jak jsem vždycky říkal - věřte neuvěřitelnému - dnes jsme to udělali a podívejte, co jsme dokázali.

 

VIRGIN

Timo Glock, 14.
Start byl povedený, ale hned po něm vyjel zpomalovací vůz, tak jsme se rozhodli udělat dvě zastávky za sebou, abychom se zbavili měkčí sady pneumatik. Během  tréninků jsme je nepřiměli pracovat, jak by bylo potřeba. Skončili jsme za Jamamotem a nemohli ho předjet. Blokoval mě větší část závodu a jediné, na co jsem se na konci soustředil, bylo dostat se do cíle. Byl to divný víkend, myslím, že budeme šťastní, až odjedeme do Koreje a budeme doufat v to lepší.

Lucas di Grassi, nedokončil
Se svým výkonem v kvalifikaci dnes ráno jsem byl spokojený, zároveň jsem si byl jistý, že z auta dostaneme víc, protože jsem na Suzuce před kvalifikací zvládl odjet jen pětadvacet kol. Jsem zklamaný, že jsem se nemohl zúčastnit závodu. Měl jsem velkou bouračku v zatáčce 130R, když jsme se připravovali na rošt. Jsem rád, že jsem fyzicky v pořádku a budu se snažit víc než kdykoli předtím společně se svým týmem.

John Booth, šéf týmu
Lucas se naštěstí při nehodě cestou na rošt nezranil. Prošli jsme všechny informace z jeho auta a nenašli jsme žádný příznak selhání. Trochu jsme zariskovali s Timovou strategií, bohužel to nezafungovalo a on nezvládl předjet Jamamota. Alespoň  zvládl dovézt auto a zapsat si tak další dojetí do cíle.

 

HRT

Bruno Senna, 15.
S dnešním výsledkem jsem opravdu spokojený, je to pro mě nejlepší výsledek sezóny. Jsem rád, že jsem mohl pomoci týmu, který dokázal po šesté dovézt oba vozy do cíle. Po startu, kde bylo dost incidentů, jsem učinil dobré rozhodnutí, když jsem zajel brzo k výměně pneumatik. Byl jsem pak schopný bojovat o pozice a zajet dobrý výsledek. Nemohu odjet z Japonska, aniž bych poděkoval všem divákům, kteří nás podporovali během celého víkendu.

Sakon Jamamoto, 16
Jsem spokojený se svým nejlepším výsledkem sezóny, chci především poděkovat japonským fanouškům za jejich ohromnou podporu. Byl to těžký závod a měl jsem nějaké problémy s tlakem paliva. I když jsme mohli bojovat o pozice a kontrolovali jednoho z našich soupeřů. Nakonec to by zvláštní pocit vrátit se závodit do Suzuky a pomoci týmu k šestému dokončení obou vozu v této sezóně. Rád bych také poděkoval týmu, odvedl skvělou práci.

Colin Kolles, šéf týmu
Jsem velmi spokojený s dnešním výsledkem v závodě, oba naši jezdci dosáhli svého nejlepšího výsledku v sezóně. Během závodu jsme dokázali bojovat o pozice s novými týmy a dokázali se držet jejich tempa. Bruno Senna se rozhodl pro výměnu pneumatik během fáze Safety caru. Sakon Jamamoto se dokázal vyrovnat i s poklesem tlaku paliva a dokončil závod na domácí půdě. Chci poděkovat celému týmu za jejich tvrdou práci, kterou předváděli během celého víkendu. Doufáme, že navážeme na tento úspěch i v příštím závodě.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, nedokončil
Je to opravdu škoda. V kvalifikaci jsme měli potíže s měkkými pneumatikami, a tak jsem nebyl schopný zajet výsledek takový, jaký jsem si představoval. Ale start jsem měl fantastický a dokázal jsem se dostat do první desítky po prvním kole.

Do boxů jsem zajel poměrně brzo, takže když ostatní zastavovali, byl jsem ve slušné pozici na boj o body. Poté v závěru závodu, když jsem projížděl zatáčkou 130R jsem cítil, že pneumatiky začaly ujíždět, pak se ze zádi vyvalil dým a byl konec. Cítil jsem, že vůz je schopný jízdy tak jsem dojel do boxů. V ten okamžik jsme netušili co se děje, ale jakmile jsem zastavil, mohli jsme vidět, jak z vozu uniká olej. Frustrující závěr perného dne, ale teď se musíme soustředit na Koreu.

Vitantonio Liuzzi, nedokončil
Jsem zklamaný, je to již druhý závod v řadě, kdy jsem nemohl udělat víc nejen odjet pár kol. Měl jsem opravdu skvělý start a podařilo se mi předjet pět nebo šest aut. Ale pak jsem viděl Felipeho, jak se řítí jako raketa do boku mého monopostu. Nemyslím si, že vezme vinu na sebe, protože se nedomnívám, že by měl svůj vůz pod kontrolou.

Byla to škoda, protože se tam odehrál další incident a tak bych měl chvilku na odpočinek. Teď se vrátím do továrny, abych se připravil na závod v Koreji a nepřemýšlet o tom co se stalo – to se stává a my musíme jít dál a soustředit se na další závod.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Samozřejmě, že jsme dnešním výsledkem hodně zklamáni. Výkon v kvalifikaci nebyl takový, jaký jsme očekávali, dvojité vyřazení v závodě to je pro nás opravdu rána, zvláště pokud bojujeme o pozici v poháru konstruktérů. Je to samozřejmě věc, kterou musíme ještě přesně analyzovat hned, jakmile se dostaneme do továrny, během příštího týdne. V Koreji budeme silnější a budeme se snažit, abychom získali zpět naší pozici v poháru konstruktérů.

 

RENAULT

Robert Kubica, nedokončil
Podařil se nám dobrý start, ale následně v druhém kole, když na trať vyjel safety car, jsme nebyl daleko od ztráty kontroly nad vozem. Myslel jsem, že to byla hnací hřídel jako při závodě v Silverstone. Bylo těžké dále následovat safety car, tak jsem se přesunul na stranu a pak ztratil kolo.

Vitalij Petrov, nedokončil
Odstartoval jsem dobře, podařilo se mi předjet Massu. Poté jsem se dostal před Hülkenberga a Heidfelda, který byl po mé pravici, jenže on se pak začal posouvat vlevo a mě nezbylo nic jiného, než se posunout tím samým směrem. Bohužel jsem tam zavadil o část Nicova vozu, proto jsem kolidoval.

Eric Boullier, šéf týmu
Po dobrém výkonu v dnešní ranní kvalifikaci je velmi frustrující odejít z dnešního závodu s prázdnýma rukama. Vůz byl celkem konkurenceschopný během celého víkendu a tak jsme se těšili, že tomu tak bude i během závodu. Oba vozy dobře odstartovaly, ale pak přišlo dvojité zklamání, mít po třech kolech oba vozy mimo hru. Nevíme přesně co se stalo Robertovi, ale je to opravdu škoda, byl po celý víkend vynikající a jsem si jist, že i v závodě by odvedl dobrý výkon. Jediné co teď můžeme udělat je přemístit se a těšit se na další závod, který se pojede v Koreji, která bude novou zkušeností pro všechny.

Alan Permane, hlavní závodní inženýr
Závod byl velkým zklamáním pro nás i pro Roberta, který musel odstoupit z druhého místa už takhle brzo. V tomto okamžiku nevíme, co se Robertovu vozu přihodilo. Máme určité podezření na nějaké mechanické selhání, ale musíme nejprve provést důkladné prošetření. Pro Vitalije závod skončil ještě dříve, skvěle odstartoval, pak kolidoval s Hülkenbergem poté co byl natlačen nalevo Heidfeldem. Je to dost frustrující, protože jsme měli šanci na získání dobrého bodového výsledku pro oba vozy.

Rémi Taffin, vedoucí oddělení motorů
Dnešní výsledek je pro nás velkým zklamáním. Robert zajel skvěle v dnešní ranní kvalifikaci a držel druhou pozici v závodě, myslím si, že jsme dnes mohli bojovat o stupně vítězů. Jsem si jistý i tím, že i Vitalij by zajel dobrý výsledek, skvěle odstartoval, ale závod pro něj skončil příliš brzy. Krátký závod pro oba vozy neznamenal žádnou zátěž pro jejich motory a tak je budeme moci použit v dalším závodě v Koreji.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Japonska

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 10.10.2010 13:59 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

týmový kolega

Red Bull a Vettel zpět na vrcholu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud