Změnil Red Bull přeci jen přední křídla kvůli přísnějším testům FIA?

Petr Hlawiczka, 31. srpna 2010, 06:55 Google+

Po horečnatých debatách nad nadměrnou flexibilitou předních křídel Red Bull nastal po Belgii zdá se klid. Tým sice hned po Maďarsku hrdě hlásal, že navzdory zpřísněným testům nemusí nic měnit, v Belgii se však již tolik neprohýbala a dominance RB6 z Hunagaroringu byla pryč.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 06.09. 13:20) Napište svůj názor
GP Belgie

GP Belgie | foto: Bridgestone

Sdílejte článek

Přední křídlo ve Spa bylo již na první pohled jiné než v Maďarsku. Na tom by však nebylo nic divného, protože belgický okruh vyžaduje odlišnou aerodynamickou konfiguraci (méně přítlaku). Tým však tvrdil, že se jeho výrobní postup a výběr kompozitních materiálů nebude nikterak lišit od výroby nadměrně se ohýbajících maďarských křídel.

Nebyl jsem v továrně a neznám přesný způsob, jak Red Bull vyráběl a vyrábí přední křídla. Proti jejich tvrzení však podle mě svědčí fakt, že na okruhu ve Spa byli přítomni nejzkušenější lidé zabývající se kompozity v továrně v Milton Keynes, kteří normálně na závody nejezdí. Dokáži si to vysvětlit jediným způsobem: dělo se něco neobvyklého. Teoreticky se totiž přední křídlo mohlo prohýbat díky sofistikovanému procesu vrstvení uhlíkových kompozitů.

red_bull_fw
Křídla krom drobný změn rozlišíte dle pozice aerodynamických prvků nesoucí kamerku. Poprvé je Red Bull přesunul dolů v Silverstone, kde fotograf Darren Heath poprvé všiml nadměrného průhybu a upozornil na to zástupce McLarenu.

Belgické křídlo v pátek, kdy komisaři zkoumali také prvek McLarenu, přísnějšími testy s vyvinutím dvojnásobně větších tlaků (1000 N), než tomu bylo dříve, v pohodě prošlo. V Monze díky lobbyingu McLarenu a Mercedesu dojde na další zkoumání - FIA by si tam měla posvítit i na podlahy.

Po Spa ovšem u týmů, které si stěžovaly, vládla spokojenost. Křídla Red Bullu se totiž zdaleka neprohýbala tak jako dříve, pryč byl i jejich obrovský výkonnostní náskok. Jenson Button k tomu dnes pro Telegraph řekl: "Charakteristiky okruhu ve Spa nám vyhovovaly, na jejich rychlost však měly dopad nové testy.  Doufám, že nové přísnější testy v Monze na ně budou mít další dopad. Red Bull tvrdil, že nic neměnili, jejich křídla se zda však už tolik neprohýbala."

To, že se na Red Bull konkurenti znovu dotáhli, ale ještě nemusí moc znamenat. Jednak všechny vozy jezdily v aerodynamických konfiguracích s mnohem menším přítlakem. Závod byl dále ovlivněn deštěm, který se na výkonnosti RB6 podepisoval vždy podstatně negativněji než například na monopostech McLarenu.

rb6
Red Bull Sebastiana Vettela během Velké ceny Belgie

Charakteristiky belgické trati navíc rakouskému vozu příliš nesvědčí, podobně hovořil Horner i o Monze, kde se údajně budou snažit přežít a ztratit co nejméně bodů oproti svým nejbližším pronásledovatelům v šampionátu. Pak ale přijdou okruhy, které by jim opět vyhovovat.

Inovativní RB6 má více silných stránek a jediná změna v oblasti předních křídel jej najednou nesrazí do hloubi pole. Bitva o titul by ale každopádně měla být zajímavá - McLaren v Belgii konečně vyladil nové výfuky, poprvé zřejmě nasadil v kvalifikaci i zpožďování zážehu motoru, čímž dále zvýšil přítlak na zádi - a ani Ferrari ještě neřeklo poslední slovo, byť jim poslední víkend zdaleka nevyšel dle představ.

Vytisknout

Diskuze: Změnil Red Bull přeci jen přední křídla kvůli přísnějším testům FIA?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 06.09.2010 13:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GPDA

Jak dopadly souboje týmových kolegů v Belgii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

  6. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud