FIA v Monze dále zpřísní testy ohebnosti - zaměří se i na podlahu

Petr Hlawiczka, 26. srpna 2010, 06:45 Google+

FIA dle Autosportu plánuje dále přitvrdit ve svých testech na nadměrnou flexibilitu předních přítlačných křídel, aby z ní některé týmy nemohly čerpat potenciální neférovou výhodu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 26.08. 15:51) Napište svůj názor
GP Španělska (Barcelona)

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Vrcholný orgán motosportu již během Velké ceny Maďarska oznámil, že v Belgii zpřísní zátěžové testy. Red Bull, jehož přední křídla se prohýbají nejvíce, se však již tehdy usmíval, že tlakem 1000 N na obě strany předního křídla s přehledem projde a nic měnit nemusí. FIA proto v Itálii podnikne další kroky.

Rakouská stáj je v podezření, že flexibilita jejich křídel není dána ani tak správnou volbou uhlíkových kompozitů a práci s nimi, ale spíše chytrým návrhem a ohebností podlahy vozu. FIA proto hodlá zavést speciální testy ve spodní oblasti vozů.

V dokumentu, který týmům zaslala během letní přestávky prostřednictvím Charlieho Whitinga, stojí, že se zaměří zvláště na přední část podlahy. Týmům nesdělila přesně, jak budou testy vypadat, pouze to, že se uskuteční ve vzdálenosti 380 mm za osou předních kol po bocích 100 mm od středu vozu.

Upravena budou navíc pravidla týkající se dřevěné desky pod vozem, aby bylo zajištěno, že volnost v této oblasti nebude zneužívána pro nadměrnou flexibilitu.

Skid_block
Dřevěná deska (skid block) pod vozem, na kterou si FIA také zaměří

Tato deska nebrání proudění vzduchu pod vozem, jejím opotřebením se sleduje pouze to, aby vozy nebyly nastavovány na příliš nízkou světlou výšku. Její tloušťka (10 mm) se vždy zkoumá v parc fermé. Pokud je nižší než uvádějí pravidla (sjetá o více než 8 mm v určitých úhlech), je vůz diskvalifikován. Tato část se  nebude smět skládat z více než dvou částí, přičemž každá z nich bude muset být alespoň 1 metr dlouhá.

Napevno uchyceny k vozu budou muset být také veškeré spoje a nosné čepy.

Vytisknout

Diskuze: FIA v Monze dále zpřísní testy ohebnosti - zaměří se i na podlahu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 26.08.2010 15:51 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sutil, Adrian

Okruh v belgickém Spa - Čím je zajímavý?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud