Ferrari během závodu v Německu dalo Massovi šanci vyhrát

Petr Hlawiczka, 29. července 2010, 06:55 Google+

Z radiokomunikace se zdá, že o vítězství Alonsa přeci jen nebylo předem úplně rozhodnuto. Během závodu však Ferrari rozhodlo o výměně pozic - proč?

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 30.07. 17:06) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Závodní inženýr Felipeho Massy Rob Smedley mu totiž do rádia zahlásil: "Máš třívteřinový náskok - potřebujeme vše, Felipe. Pokud to udržíš, můžeme vyhrát!" Zmínka o tří vteřinách je důležitá - pokud by Brazilec tento náskok udržel, nežádal by po něm tým přenechání pozice. Do té doby byly Alonsovy žádosti o změnu pořadí zamítány.

Zdá se, že Ferrari mají dohodu, podle které náskok jednoho z jezdců v závodě určuje, zda je rychlejší či pomalejší a následující akce. Tým se dle toho řídí již od počátku sezóny a proto se zřejmě v Austrálii prohodit pořadí svých pilotů nerozhodl.

V Německu však po zastávkách v boxech Alonso brzy náskok stáhl na rozdíl jedné vteřiny, což byl způsob jak dokázat, že je rychlejším. Massa propastně nezaostával, ale Alonsovo tempo bylo přeci jen o něco rychlejší, což nakonec nahnulo misky vah v jeho prospěch.

Hockenheim
V úvodu vedl Massa, který si však svůj náskok před Alonsem nedokázal udržovat

Něco podobného jsme viděli v Německu již minulý rok, kdy jezdil Jenson Button za Rubensem Barrichellem a Ross Brawn tehdy rádiem Brazilci sdělil, že ve srovnání s Rosbergem ztrácejí čas a že pokud Barrichello nedokáže držet dostatečnou rychlost, "měl by nechat Jensona jet."

Tentokrát na záda pilotům Ferrari dýchal Vettel, kterého tým vnímal jako potenciální hrozbu, proto nakonec přijalo kritizované rozhodnutí. Z radiokomunikace se však dá usoudit, že by Ferrari Felipeho nechalo vyhrát, pokud by si dokázal svůj náskok před týmovým kolegou udržet.

 


Časy obou pilotů, k výměně pozic došlo ve 49. kole

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari během závodu v Německu dalo Massovi šanci vyhrát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 30.07.2010 17:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Red Bullu měl s motory v Německu problémy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

  6. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

reklama

Zprávy odjinud