Ferrari s novými výfuky je rychlé - Alonso vítězí ve druhém téninku

Petr Hlawiczka, 25. června 2010, 15:35 Google+

Fernando Alonso s výrazně přepracovaným monopostem F10 byl nejrychlejším mužem odpoledního tréninku ve španělské Valencii. Na záda mu velmi těsně dýchaly oba Red Bully.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 26.06. 12:24) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Ferrari, Renault a Mercedes strávily obědovou přestávku kontrolou zavěšení a zadní části vozu kvůli nových výfuků, které mají umístěné podobně jako Red Bull nízko u podlahy. Mercedes uvedl, že ve Valencii mají dokonce největší balík zlepšení v letošní sezóně. Nasadit nové výfuky na stávající monopost není zrovna triviální záležitost, protože dochází ke změně proudění vzduchu a chování plynů může být nevyzpytatelné , tréninky jsou pro ně proto učebním procesem.
Button přes varování Hornera, aby si týmy od nového řešení moc neslibovali, prohlásil, že od změny výfuků čeká velké věci.

Mezitím své tréninky odjely i vozy GP2, mezi nimiž byl nejrychlejší Sergio Perez s časem 1:46,670 min. Dosáhl tedy rychlejšího času, než krátce předtím některé vozy Lotusu, Virginu či HRT. A když jsme už u GP2: Pastor Maldonado se u oběda novinářům chvástal, že ho příští rok díky pomoci Huga Chavéze můžou očekávat v F1.

Piloti si sice stěžovali na rychlé opotřebení a drolení pneumatik. Například di Resta prohlásil, že vydřeli pouze jedno a půl kola a že s tak velkým opotřebením se letos ještě nesetkal. Přestože Bridgestone do Španělska dovezl stejné směsi jako do Kanady (super-měkkou a střední), k podobnému vzrušení během závodu jako v Montrealu díky pneumatikám vyšším teplotám zřejmě nedojde.

Odpoledne se konečně dočkají jízd ve svých vozech Adrian Sutil a Karun Chandhok, kteří dopoledne přenechali své vozy testovacím pilotům Paulu Di Restovi a Christianu Klienovi.

Počasí ve Valencii bylo výborné: teplota vzduchu dosahovala 27 °C, trať 44 °C. Hezky by mělo být po celý víkend, počasí zřejmě zdejší tradičně nudný závod nezpestří.

FI_Motorhome
Force India přivezla do Valencie nový motorhome

Prvními a nejrychlejšími v úvodu byla obě Ferrari. Fernando Alonso zajel úvodní kolo za 1:40,850 min, Massa jen o desetinku pomaleji. Třetí byl Petrov s vteřinovým odstupem. Pak se ve vedení přetahovaly chvíli s McLareny na čerstvé směsi, Scuderia ovšem stále měla navrch. Pro zajímavost uvádím nejrychlejší kolo ze druhého tréninku z loňska, kdy ho zajel rovněž Alonso: 1:40,245 min. Tento čas Španěl dnes překonal po patnácti minutách (1:39,767 min) a dále se zlepšoval.

Jezdci si stav trati odpoledne pochvalovali, Petrov se v rádiu rozplýval nad mnohem lepší trakcí. Po 20 min se na trati objevily opět nějaké úlomky (menší než Sennovo zrcátko ráno), kterým se Rosberg sotva vyhnul. Adrian Sutil se dostal na druhé místo za Alonsa (+ 0,253 sec), třetí byl Button (+ 0,343), čtvrtý Kubica (+ 0,354), pátý Rosberg (+ 0,392), šestý Massa (+ 0,478) a sedmý Hamilton (+ 0,858).

Liuzzi si stěžoval na provoz a drolení pneumatik, zatímco druhý vůz Force India vyjel s novým SRW systémem, ale Sutil dostal instrukci, aby jej zatím nepoužíval. Tým chtěl prostřednictvím srovnání časů zjistit jeho účinnost.

Až v třetině odpolední části vyrazil konečně Vettel a hned se do toho pěkně opřel. Ve svém prvním letmém kole zaostal o dvě desetinky za Alonsem, v tom dalším už šel před něj (1:39,728 min). Webberovi tou dobou patřila osmá příčka (+ 0,539 sec). Před nasednutím do vozu Vettel vtipkoval, že má na věci odlišné názory než tým - narážel na fotbalové mistrovství světa, kde se spolu střetnou týmy Anglie a Německa (mimochodem, celý paddock ve Valencii hodně žije i fotbalem).

Ve 32. minutě dostal smyk Massa a zůstal viset na trati v zatáčce číslo 5. U Mercedesu došlo ke komické situaci, protože těsně před vyvěšením červených vlajek vypustili Rosberga. Mechanici pro něj doběhli a vůz zatlačili zpět. Během dvou minut byla dráha znovu otevřena, čehož okamžitě využil Alonso. Ferrari jeho kolegy mezitím pomalu putovalo na nákladním voze zpět do boxů. Jeho pilot již v garáži svému inženýrovi Robu Smedleymu horlivě vysvětloval, co se vlastně stalo.

massa
Massovy trable

Motor mu zhasl při smyku, pomalu sáhl po spojce. Což by ale nemělo vadit, protože vozy jsou vybaveny systémem proti zhasnutí motoru, z neznámého důvodu ale Brazilce nezachránil. Byla to smůla, protože ztratil spoustu cenného času.

V polovině tréninku se na chvíli dostal do čela Rosberg (1:39,650 min), po krátké chvíli jej však překonal Webber (1:39,532) i Vettel (1:39,635). Za nimi byli seřazeni Alonso, Kubica, Sutil, Button, Massa, Hamilton a Schumacher.

Sebastian dále pokračoval ve zlepšování, po necelé hodince ubral další tři desetinky (1:39,379) a vedl. Tou dobou vyjel z tratě mezi 12. a 13. zatáčkou Glock. Kolem žlutých vlajek projel Alonso a v dalším kole se dostal před Red Bully - 1:39,283 min. Jezdci jezdili na super-měkkých pneumatikách a časy se stále zlepšovaly. Hamilton na čelo ztrácel 0,466; Button 0,746 vteřiny.

Ferrari krátce po kontrole vozu nastartovalo Massův vůz a 27 min před koncem jej poslalo na měkčí směsi znovu na trať. Petrov krátce na to roztočil svůj Renault a při návratu zpět ověřil i funkčnost zpátečky. Naštěstí se vše obešlo bez kontaktu se svodidly.

Ke konci se většina zaměřila na jízdy s větším množstvím paliva, aby zjistily, jak velké opotřebení pneumatik mohou čekat během nedělního závodu. Na trati opět výrazně zhoustl provoz - nejednou se kolem diváků míhalo 23 monopostů. Z nejrychlejšího času se odpoledno nakonec radoval Fernando Alonso, který byl rychlejší než Vettel s Webber na Red Bullu.


Počty ujetých kol ve 2. tréninku

Maximální rychlosti odpoledne již nebyly ve znamení McLarenu, který zvolil vyšší přítlak na svých vozech. Ovládly je vozy Toro Rosso: 1. Buemi - 314 km/hod, 2. Button- 313, 3. Alguersuari - 312, 4. Hamilton - 312, 5. Alonso - 311 a 6. Massa- 311.

Zdá se, že McLareny budou ve Valencii s nejlepšími držet krok, přestože přijeli na rozdíl od konkurence bez zásadních novinek. Do roli favorita bych po dnešku ale spíše pasoval Red Bully a Ferrari, špatně nevypadá ani Mercedes.

GP Evropy (Valencia)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari1:39,283
2. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,056
3. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,144
4. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas+ 0,367
5. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,466
6. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team+ 0,597
7. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,664
8. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 + 0,737
9. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,746
10. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 0,891
11. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas+ 1,004
12. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1 + 1,104
13. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 1,335
14. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1+ 1,623
15. 22 Pedro DE LA ROSA espBMW Sauber F1+ 1,662
16. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso+ 1,832
17. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team+ 2,088
18. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso+ 2,174
19. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing+ 3,184
20. 18 Jarno TRULLI itaLotus Racing+ 3,710
21. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing+ 4,528
22. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing+ 4,571
23. 21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team+ 4,812
24. 20 Karun CHANDHOK indHispania Racing F1 Team+ 5,283

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Ferrari s novými výfuky je rychlé - Alonso vítězí ve druhém téninku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 26.06.2010 12:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp monaka

Úvodní trénink před Velkou cenu Evropy kořistí Rosberga na Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud