Red Bull zatím suverénně vládne kvalifikacím - Sebastian Vettel v ní dnes v Austrálii zvítězil stejně jako v Bahrajnu, úspěch podtrhl Mark Webber druhým místem.
"Existují důkazy, že tady máme systémy pro řízení výšky vozu nad povrchem vozovky, které mnoho lidí považovalo za zakázané," prohlásil Whitmarsh.
Šéf Red Bullu Christian Horner na to ovšem reagoval s tím, že "absolutně ručí" za to, že jejich vůz takovým systémem nedisponuje.
K čemu by byl dobrý? Protože je letos během závodu zakázáno tankování, musí s sebou od počátku vézt přibližně 160 kg paliva. Kvůli takové hmotnosti nastavit větší výšku vozu, aby nedřel podlahou o dráhu. Jenže v kvalifikaci, kde se jede s lehkým vozem téměř na výpary, je monopost moc vysoko - což negativně ovlivňuje aerodynamiku vozu a generovaný přítlak. Pokud by se tedy podařilo najít způsob, jak mít vůz těsně nad povrchem i v kvalifikaci, představovalo by to velkou výhodu.
Vettel dnes zajel o 0,116 sec rychlejší čas než Webber, o 0,192 rychleji než Alonso na Ferrari a až o 0,756 rychleji než Button s McLarenem.
"Vypadá to, že Red Bull a některá další auta dokážou jezdit v kvalifikaci níže, než byste čekali, že vzhledem k následnému dotankování paliva pro závod budou muset," tvrdí šéf McLarenu. "Jak si tedy dokážete představit, proto na takovém systému nyní usilovně pracujeme."
"Pravidla takovou věc původně neumožňovala, ale můžeme vidět vozy, které to - jak se zdá - využívají. Musíme to nasadit co nejdříve - snad už jej budeme mít v Číně (4. závod sezóny 18. dubna 2010 - pozn. aut.) na našem voze," dodává Whitmarsh.
Není zatím jisté, jestli něco takového konkurence McLarenu využívá a jak to funguje. Mohlo by to být postaveno na principu nějaké západky, která by neumožnila zavěšení se zvednout nad určitý bod.
Horner na závěr sarkasticky poznamenal: "U McLarenu je legrace - Lewis dělá manažera Markovi, Ron upozorňuje na to, že máme problémy s palivem a teď se přidává i Martin, který si myslí, že máme systém pro ovlivňování výšky vozu."