Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

FIA před chvíli zveřejnila váhy jednotlivých monopostů, opět se proto podíváme, jaké má kdo vyhlídky do zítřejšího závodu, s jakou strategií piloti pojedou a jak si skutečně vedlo nejlepších deset v dnešní kvalifikaci, pokud bychom přihlédli k množství paliva, s nímž odpoledne vyrazili.

 
  • Autor: Petr Hlawiczka
  • Přečteno: 2493x

31.10.2009 17:34 - Novinky -

Příspěvků: 0, buďte první!

tip f1news.cz:

Lewis Hamilton není nejlehčím mužem dne – ač po kvalifikaci nahlas vzdychal, že měl jet vzhledem k náskoku s větším množstvím paliva. Nejlehčí vůz má Robert Kubica, jenž si veze pouze 49,5 kg benzínu. Svou váhou mu jsou blízcí i oba Brawny, kterým v Arábii v závěru sezóny rychlost schází. Red Bully jsou na tom velmi dobře, s těžšími vozy obsadili místa hned za Hamiltonem.

K prasknutí je napěchován palivem Romain Grosjean, jenž si veze přes 105 kg paliva, což představuje kolem 145 litrů benzínu – že by Renault závěr sezóny pojal již jako test pro příští rok, kdy vstoupí v platnost zákaz dotankovávání během závodu? Solidní porci napráskají mechanici Renaultu i Fernandu Alonsovi (103,3 kg).

 

Pokud časy zajeté v poslední části kvalifikace upravíme o množství paliva (vycházel jsem z počtu 10 kg = +0,4 vteřiny na kolo), mírně se smrskne náskok Hamiltona před Vettelem – ale pořad je to propastných půl vteřiny. Lewis dnes vydrtil nejen kolegu se stejným vozem, ale celý zbytek startovního pole.

Po korekci by si hodně polepšil Jarno Trulli, jenž by se dostal na čtvrtou příčku před velmi lehké Brawny, kteří si na Itala budou muset v závodě dát velký pozor. Podle mě si je ale stejně podá, nejpozději při své první zastávce v boxech (pokud nedojde k nějakým nepředvídaným událostem).
Ke změně by došlo i u pilotů BMW, kde by si pořadí prohodili Kubica s Heidfeldem. Němec to má velmi dobře rozjeté, veze si o 10 kg paliva více a je velmi pravděpodobné, že se před Poláka dostane.

Mírným zklamání bylo působení komparsistů Buemiho a zejména Rosberga ve finálové části, nicméně je možné, že s danou technikou předvedli maximum.


Závod je vypsán na 55 kol, zastávky v boxech by měl zahájit nejlehčí Kubica s Barrichellem v 16. kole. Po nich bude stavět Button, o kolo později Hamilton s Webberem, pak Trulli, Buemi a Vettel. Ve dvacátém kole se v boxech dále objeví Heidfeld s Rosbergem. Po těchto zastávkách by měl na chvíli (cca 10 kol) nastat klid.

Od 30. kola se zde začnou objevovat piloti jedoucí zřejmě jen na jednu zastávku, počínaje oběma jezdci Ferrari, i když i zde je možnost, že by se mohli v boxech objevit podruhé, protože 25 kol může být na měkčí směs příliš. U posledních tří - Nakajimy, Alonsa a Grosjeana – je však jediná zastávka podle mě víceméně jistá.


Sdílejte článek na sociálních sítích

DISKUZE

Analýza hmotností: Nejlehčí je Kubica s Brawny (aktualizováno)

Počet příspěvků: 0, Buďte první!

Další zprávy

O co jde při soudu s Ecclestonem?

O co jde při soudu s Ecclestonem?

Na šéfa Formule 1, Bernieho...

(přečteno 363x)

Vergne: Současné rozložení sil v F1 se výrazně nezmění

Vergne: Současné rozložení sil v F1 se výrazně nezmění

Jean-Eric Vergne získal v prvních...

(přečteno 856x)

Přehodnotí Mercedes svůj přístup k týmové režii?

Přehodnotí Mercedes svůj přístup k týmové režii?

Německá stáj se po strhující...

(přečteno 1613x)

Häkkinen o Vettelovi: Odmítat týmové pokyny se nevyplácí

Häkkinen o Vettelovi: Odmítat týmové pokyny se nevyplácí

Mika Häkkinen kritizuje Sebastiana...

(přečteno 2099x)



F1NEWS.CZ – Svět Formule 1

Redakce | Reklama | Pracovní příležitosti | O F1NEWS.CZ | RSS

Copyright © 2002–2014 F1NEWS.CZ (Member of Autoroad.CZ). ISSN 2336-260X

Návštěvnost serveru měří NetMonitor.cz

Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu serveru F1NEWS.CZ je bez písemného souhlasu společnosti Active Solutions s.r.o. zakázáno.