KERS bude v Monze výhodou

Petr Hlawiczka, 5. září 2009, 11:49 Google+

Dle Heikkiho Kovalainena bude systém pro rekuperaci kinetické energie během příštího víkendu v Monze velkou výhodou. Fin patří mezi pětinu jezdců, kteří tento systém stále využívají. Krom jeho stájového kolegy je k dispozici také jezdecké dvojici v rudých monopostech Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kovalainen, Heikki

Kovalainen, Heikki | foto: McLaren

Sdílejte článek

Stáj BMW Sauber tento systém také zpočátku horlivě propagovala a používala (v Heidfeldově monopostu), později od něj ale upustila. Jeho hmotnost vyžadovala takové kompromisy v nastavení vozu, které 82 koní navíc po dobu 6,6 vteřiny v každém kole, nemohlo vyvážit.

U BMW však již podruhé letos přepracovalo aerodynamiku, vůz zeštíhlilo a pro KERS tak již není místo (a v současném šasi ani nebude). V Belgii se jim změny přinesly úspěch a stáj z Hinwilu poprvé od loňského závodu v Číně zabodovalo s oběma vozy. V Itálii to bude ale snad poprvé, co Nickovi Heidfeldovi bude tento systém chybět: "Vozy vybavené KERSem zde budou mít zřejmě významnou výhodu na dlouhých rovinkách tohoto velmi rychlého okruhu," prohlásil v pátek.

Dalším týmem, jenž se KERSu v průběhu sezóny zbavil, je Renault. Ten dělá všechno proto, aby tento systém na Monze nasadil. V současné verzi vozu však pro něj místo není a zřejmě budou muset nasadit starší verzi šasi z úvodu sezóny. Sám jsem zvědav, jak to Francouzi vymyslí.


Heikki Kovalainen z McLarenu vysvětluje: "KERS by pro nás měl (v Monze) skýtat výhodu v časech na kolo, obzvláště v kvalifikaci, v níž bude obrovským přínosem."

Tento systém zde tak výhodný zřejmě proto, že nejrychlejší okruh kalendáře krom velmi dlouhých rovinek, kde vozy pojedou s minimálním aerodynamickým přítlakem, obsahuje spoustu míst, kde s prudce brzdí - což je důležité pro dobití jeho baterií. Setrvační v tomto systému nikdo nepoužívá - neustále na něm však pracuje Williams, který chce bojovat za jeho zachování i v příští sezóně. V rámci FOTA se týmy dohodly na tom, že se příští rok používat nebude. McLarenu, jehož  dodavateli zvládl jeho vývoj nejlépe, se to moc nelíbílo, nakonec se tomuto požadavku v zájmu zachování jednoty FOTA podřídili.

"S KERSem bychom měli dosahovat neuvěřitelných rychlostí, zvláště během kvalifikace, kde piloti použití KERS na startovní/cílové rovince hned dvakrát.," očekává šéf McLarenu Martin Whitmarsh. Příští víkend tak budeme mít příležitost sledovat vozy F1, jak dosahují svých maximálních rychlostí - možná i přes 360 km/hod.
Vytisknout

Diskuze: KERS bude v Monze výhodou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Oheň Barrichellovmu motoru neublížil - anotační foto

Oheň Barrichellovmu motoru neublížil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  2. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  3. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  4. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  5. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  6. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud