Zachovává ideu Velorexu, tříkolky s využitím motocyklových komponent. Jeho tvůrce Pavel Brída vlastní Velorex z roku 1950 a proto jej napadlo postavit jeho pokračovatele.
Bohužel na značku Velorex si již zaregistroval ochrannou známku někdo jiný. Z toho důvodu nese tříkolka označení Velor-X-Trike. Na vývoji spolupracoval Mojmír Stránský, jeden z autorů původního Velorexu.
Velor-X-Trike měří na délku 3,8 m, do šířky 1,9 m a na výšku 1,32 m. Dosahuje pohotovostní hmotnosti kolem 500 kg. Jeho kabina pojme dva pasažéry. K pohonu byl zvolen motocyklový motor Honda objemu 1,3 litru. Dle tradice je poháněno zadní kolo přes řetěz.
Design přebral prvky z klasika jako tvar karoserie především v zadní části, kola evokující motocyklový výplet a hrdlo nádrže v přední části stroje.
Ambiciózní se zdá cena základní verze 19.900 Euro. Tu ospravedlňuje, že každý stroj bude unikát. Každá tříkolka bude vybavena dle přání zákazníka. V plánu jsou verze S, LS, GLS a R (od Racing). Verze Racing by měla nabídnout výkon přes 200 koní při hmotnosti snížené na 400 kg.
Výrobce má s Velor-X-Trike velké plány, chce s ním prorazit i v Japonsku a USA.
Velor-X-Trike: Velorex se vrátil
Na Motosalonu v Brně byl včera představen nástupce Velorexu, tříkolka Velor-X-Trike. Vyvinula jej firma Motscoot z Opavy.
Další zprávy
-
Mladí zpěváci mají dnes těžší podmínky, přiznala Vondráčková. Jaké začátky měla on?
-
Nemocná vévodkyně Kate: Co celé dny dělá?
-
Novinka v životě obyčejných Britů: Už zaplatí Alžbětou II. i Karlem III.
-
PRVNÍ SLOVA Roberta Fica po atentátu: Odpuštění útočníkovi a útok na opozici!
-
Felix Slováček se hněvá na vdovu Gottovou: Nikdo mě neoslovil!
-
TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!