Analýza zastávek v boxech ve Valencii

Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: McLaren

V dalším ohlédnutí za Velkou cenou Evropy se podíváme na jednotlivé zastávky v boxech u všech pilotů, kteří byli klasifikováni. Kdo jel na kolik zastávek, kdy zajel ke svým mechanikům a jak dlouho se u nich zdržel? Stála chyba v boxech Hamiltona vítězství?

Pouze jednou ke svým mechanikům zamířili jen dva jezdci: Jarno Trulli na Toyotě, jenž do závodu startoval s monstrózním nákladem více než 102 kg paliva, a Kazuki Nakajima na Williamsu. Váha vozů se odrážela v jejich rychlosti během závodu. Trulli zajel 15., Nakajima 14. nejrychlejší kolo.

3-zastávkovou strategii původně neplánoval nikdo, žel po kolizi v prvním kole se u v boxech objevili třikrát Timo Glock a Roman Grosjean. Glockovi dvě zastávky z pohledu času na kolo svědčili mnohem víc než kolegovi z týmu - Timo v závěru s lehkým vozem zajel vůbec nejrychlejší čas. Luca Badoer se pitlane projel rovněž třikrát, jeden průjezd byl však trestem za přejetí bílé čáry při svém prvním výjezdu z boxů, kdy ho zároveň připravil o pozici Grosjean.


Z ostatních jezdců se v boxech zdržel nejkratší čas Jenson Button, jehož druhá zastávka byla absolutně nejkratší, pomyslné zlato si tak odvážejí z Valencie mechanici stáje Brawn GP. V případě Rubense Barrichella byli také velmi rychlí.

Zaváhání McLarenu se neblaze podepsalo na dlouhém čase stráveném v boxech v případě Lewise Hamiltona. Kolik času vinou týmu ztratil? Pokud se podíváme na zastávku Heikkiho Kovalainena o kolo později, zjistíme, že rozdíl činil něco přes 5 vteřin. Při návratu Lewise na trať mu sice tým oznámil, že na Barrichella ztrácí čtyři vteřiny, ve skutečnosti jich bylo ale dvakrát více. I kdyby se v jeho případě zastávka povedla, na udržení první pozice před Barrichellem by to nestačilo.
 

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu