Analýza hmotností - Hamilton je nejlehčí

Petr Hlawiczka, 22. srpna 2009, 18:20 Google+

AKTUALIZOVÁNO - FIA zveřejnila hmotností jednotlivých monopostů a tak se opět můžeme vesele vrhnout do množství natakovaného paliva, v jehož světle zanalyzujeme dnešní kvalifikační výkony a zkusíme odhadnout strategie pilotů pro zítřejší závod.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Nejlehčím pilotem na startu zítřejšího závodu bude vítěz dnešní kvalifikace - Lewis Hamilton. McLaren dnes cítil šanci na vítězství v kvalifikaci a nechtěl se o něj nechat připravit, proto jsou oba jezdci o něco lehčí než konkurence, ale nikterak dramaticky. Podobné množství paliva si veze i Sebastian Vettel, Fernando Alonso či Robert Kubica.

Velmi dobrou šanci na předjetí alespoň jednoho z McLarenů bude mít Rubens Barrichello, jenž si veze téměř o 10 kg paliva více než Lewis Hamilton. Díky tomu by mohl zůstat na trati o tři kola déle než McLareny, což by mu mohlo na posun vpřed stačit.

Podobně dobrou vyhlídku má i Nico Rosberg, jenž by se tak mohl posunout před Kimiho Räikkönena, a také Mark Webber, který si veze o 8 kg paliva více než před ním startující Fernando Alonso.

Naopak se solidní, ba až nevídanou dávkou benzínu, bude startovat po dnešku velmi zklamaný kvalifikační specialista Jarno Trulli - do nádrže mu mechanici nacpou více než 102 kg benzínu, snad se jim podaří zaklapnout víčko nádrže. Velmi těžký je i Kazuki Nakajima, Timo Glock, Giancarlo Fisichella, Luca Badoer či Sebastian Buemi. Je tak docela možné, že tito piloti pojedou pouze na jednu zastávku v boxech.




Pokud časy zajeté v poslední části kvalifikace zkorigujeme o hmotnost vozu danou rozdílným množstvím paliva, zjistíme, že nejlepší výkon odvedl Rubens Barrichello, který je zatím ve Valencii po celou dobu rychlejší než jeho stájový kolega Jenson Button. Jeho čas byl o třídu lepší než časy všech ostatních pilotů. Monopostům BrawnGP se ve Valencii daří a jak je vidět, jsou zde rychlejší než McLareny či Red Bully.

McLaren však výborně odhadl potřebné množství paliva - přesně o tolik, aby vzhledem ke své konkurenceschopnosti pokořil soupeře. Heikki Kovalainen by dnes porazil stájovou jedničku Lewise Hamiltona, pokud by vezl stejné množství paliva. Fin odvedl v kvalifikaci fantastický výkon a jako jediný by se dokázal vklínit mezi Brawnovo jezdecké duo.

Red Bullům to dle očekávání na pomalé městské trati moc nejde, rychlejší byl i Nico Rosberg na Williamsu, jenž má z první desítky vůbec nejtěžší vůz a tudíž i dobré vyhlídky na posun vpřed v zítřejším závodě.

Fernanda Alonsa navzdory včerejším sebejistým prohlášením, že je od Brawnu dělí pouhé tři desetinky a v závodě by snad mohli i vyhrát, dnes čekalo nepříjemné vystřízlivění z opojení nadměrným sebevědomím. Od nejrychlejších totiž dělí Renault třikrát větší propast, než si mysleli. Španěl tak neměl ani s velmi lehkým vozem na víc než na osmou příčku.

Prapor Ferrari drží Kimi Räikkönen, z osmého místa zítra nebude bez šance na body. Ferrari se lepší pomaleji než by si přáli, na Brawna ztrácejí stále více než půl vteřiny. Na náladě jim jistě nepřidává ani ostudný výkon testovacího pilota (který již téměř rok netestoval) Lucy Badoera, jenž zaskakuje za Massu. Popravdě dost dobře nechápu, proč zvolili tak mizerný zástup. Mizérie vyniká zvláště při srovnání s mladíky bez velkých zkušeností s F1 (které Badoer jinak má). Badoera dnes předčil jak Alguersuari, tak zvláště (a to o třídu) Grosjean, o němž se nedá rozhodně říci, že by měl lepší vůz než Luca. Pokud už v Maranellu nechtěli příliš riskovat s mladíky, mohli sáhnout například po Sebastienu Bourdaisovi. Jsem zvědav, koho bude řídit rudý monopost v Belgii, Badoer to ale už podle mě nebude.




Na závěr se podívejme, kdy můžeme čekat jednotlivé piloty poprvé v boxech, pokud nedojde k nějaké neočekávané události. Prvním by měl být kolem 18 kola samozřejmě Lewis Hamilton, ve stejném kole následovaný Sebastianem Vettelem.

V dalším kole by měli spolu stavět Heikki Kovalainen a Fernando Alonso. Heikkimu ale jedno kolo k vyjetí náskoku na Lewise a následnému předjetí nejspíše stačit nebude. To Jenson Button bude stavět 3 kola po Sebastianu Vettelovi - zde by to už stačit mohlo. Stejně tak Nicu Rosbergovi, jenž na to bude mít ještě o 2 kola více než Jenson Button.

Závod je vypsán na 57 kol, snad se bude zítra na co dívat na (z hlediska předjíždění) poměrně nudném okruhu.

Vytisknout

Diskuze: Analýza hmotností - Hamilton je nejlehčí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Piquet jr., Nelson

Silácké řeči, skutek utek

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud