Richards: Požiadavka FIA bola neregulérna

Marcel Letko, 3. srpna 2009, 12:55 Google+

Značka Cosworth sa od budúcej sezóny vracia do Formule 1. Už teraz sa však objavujú názory, že návrat známeho výrobcu je kontroverzný. Za jeho comebackom stojí vo veľkej miere FIA, ktorá Cosworthu zaistila spoluprácu s troma novými tímami.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Richards, David

Richards, David | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Podľa bývalého šéfa stajní Benetton a B.A.R. Davida Richardsa bola neoficiálna požiadavka federácie, aby nováčikovia uzavreli zmluvy s britským výrobcom, neregulérna. 

"Je to tak. Nemyslím si, že je na mieste, aby výkonný orgán športu postupoval takýmto spôsobom," uviedol Richards, dodajúc, že jeho projekt Prodrive bol na F1 pripravený. "Som si takmer istý, že v prípade prijatia rozpočtového stropu by sme boli jediným tímom, ktorý by dokázal FIA garantovať požadovanú sumu. 40 miliónov libier by našli na našom účte."

Nielen David Richards ostal bezprostredne po zverejnení mien troch nových tímov, prekvapený. Proti rozhodnutiu FIA protestovalo aj viacero ďalších neúspešných uchádzačov.

Spoločnosť AMCO konajúca v mene tímu Stefan Grand Prix dokonca požiadala o dôkladné preskúmanie legálnosti výberového procesu komisiu v Bruseli. Zástupcom srbskej spoločnosti sa nepáči, že FIA prijala do F1 výlučne tie tímy, ktoré podpísali dodávateľskú dohodu s Cosworthom. Celá záležitosť zaváňa neobjektivitou a hovorí sa o porušení pravidiel voľnej súťaže, ktoré platia v Európskej únii. Ak by protestujúca spoločnosť AMCO uspela, mohlo by dôjsť ku zrušeniu pôvodného výberu a tým pádom by stajne USGPE, Campos a Manor nemali nič isté. V prípade Manoru sa navyše hovorilo aj o istých väzbách medzi prezidentom FIA Maxom Mosleym a šéfom tímu Nickom Wirthom, ktorý v 90-tych rokoch viedol stajňu Simtek, neslávne známu kvôli smrteľnej nehode rakúskeho pretekára Rolanda Ratzenbergera.

Vytisknout

Diskuze: Richards: Požiadavka FIA bola neregulérna

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Členovia RFEA bránia záujmy Alonsa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  4. Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud