Schumacher je s testem spokojený

x-o, 31. července 2009, 23:40 Google+

Testy jsou letos zakázány, ale Ferrari to šikovně obešlo. Schumacher testoval starší model F2007, který má od letošního modelu F60 mnoho odlišností. Šlo tak především o formu fyzické přípravy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Omezení testů nezahrnuje jen jízdy s aktuálními monoposty, ale také reklamní akce a jízdy se staršími vozy. Právě s takovým vozem Schumacher jezdil. F2007 byl poslední model éry Jeana Todta, ale zodpovědní konstruktéři už byli stejní, jako letos. Technickým ředitelem byl Aldo Costa a šéfkonstruktérem Nikolas Tombazis. Vůz přinesl týmu Pohár konstruktérů a Räikkönenovi Pohár jezdců. V roce 2007 byla ale zcela odlišná pravidla a s letošním modelem má F2007 shodný jen motor - teoreticky, protože vývoj na něm probíhal i při zmražení.
Úplně jiná je elektronika, protože rok 2007 byl posledním, kdy si řídící jednotku sestavoval každý tým individuálně. Letos už je jednotná od dodavatele McLaren Electronic Systems a má mnohem méně vymožeností, které Schumacher zná ze svých let v F1. Schází jí kontrola trakce, launch control, nebo řízení brzdění motorem. Protože jde ale o vůz zákazníka a ne automobilky, pravděpodobně jsou tyto systémy stejně vyřazeny.

Pro jakékoliv jiné účely, než závodní víkendy a povolené testy na rovinkách nemůžou týmy používat letošní slicky od Bridgestonu, takže zákazníci používají Avon s tvrdou směsí, protože měkké slicky by nedokázali zahřát. Schumacher přesto nejezdil na drážkovaných pneumatikách ani na Avonech - používal slicky z GP2, taktéž od Bridgestonu.
Schumacher také nemohl testovat žádné díly, které se nacházejí na modelech z roku 2008 a 2009, ani ty připravované pro rok 2010.

Schumacher pravděpodobně nebude testovat na rovince, kde by mohl mít letošní vůz, ale nepomohlo by mu to s fyzickou přípravou. Ferrari navíc zbývají jen dva testy z osmi povolených a tým je chce využít k ověřování nových dílů před Monzou.
Mugello, kde dnes jezdil, je pro fyzickou přípravu vhodnější. Nemá sice velké množství rychlých zatáček, ale hodně změn směru, které krční svaly dobře prověří.

Nakonec odjel přibližně 35 kol dopoledne, ke kterým přidal 32 odpoledne. Nejrychlejší čas měl hodnotu 1:23,736, přičemž rekord trati je 1:18,704 s vozem z roku 2004.
„Sedět znovu ve voze Formule 1 byl dobrý pocit, i když je to staré auto z roku 2007 z oddělení F1 Clienti a se slicky z GP2, takže jsem neměl žádné srovnání. Ale po pár kolech jsem dokázal zajíždět vyrovnané časy a jsem s výkony spokojený. Teď musíme počkat, jak bude reagovat mé tělo a svaly v následujících několika dnech,“ zhodnotil test Schumacher.
Vytisknout

Diskuze: Schumacher je s testem spokojený

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Räikkönen se neobává návratu Schumachera

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud