první tým:
1976 - ve Viry-Chatillon vzniká program Renaultu pro F1
1977 - v květnu je oficiálně představen model RS01 na Champs Elysées
1977 - první Velká cena v červenci v Silverstonu
1978 - tým získává první body v americké Velké ceně
1979 - Jabouille získává první vítězství ve Velké ceně Francie
1980 - Renault vede po třech úvodních závodech v Poháru konstruktérů, nakonec končí 4.
1981, 1982 - Renault končí na 3. místě
1984 - vývoj šasi se stěhuje do Evry, zatímco motory zůstávají ve Viry
1985 - Renault poprvé končí v F1
Renault RS01 (Jean-Pierre Jabouille, VC Velké Británie 1977)
dodavatel motorů:
1989 - Renault vyvíjí první motor V10 o objemu 3,5 litrů, Williams s ním vyhrává dva závody
1992 - Williams-Renault vyhrává Pohár konstruktérů i Pohár jezdců (s Nigelem Mansellem)
1995 - Renault dodává motory týmům Williams a Benetton, získává 16 vítězství ze 17 závodů a první obsazuje první čtyři pozice v domácí Velké ceně Francie
1997 - Renault končí jako dodavatel motorů
Williams-Renault FW14B (Nigel Mansell, VC Velké Británie 1992)
druhý tým:
2002 - Renault se vrací jako plnohodnotný tovární tým
2003 - první vítězství od návratu ve Velké ceně Maďarska
2004 - třetí místo v Poháru konstruktérů
2005, 2006 - zisk Poháru konstruktérů i Poháru jezdců (s Fernandem Alonsem)
2007 - třetí místo v Poháru konstruktérů
2008 - po nevydařeném úvodu sezóny zisk dvou vítězství
Renault R26 (2006)
Při svém působení v F1 jako tovární tým (v letech 77-85 a 02-dosud) získal Renault 35 výher, 50 pole position, dva Poháry jezdců i konstruktérů a 1 067 bodů.
Renault slaví výročí
Před 30 lety vyhrál Jean-Pierre Jabouille první Velkou cenu pro Renault. Automobilka si proto připomíná nejvýznamnější okamžiky svého působení ve Formuli 1.
Další zprávy
-
Simona Postlerová (†59): PRAVDA o sbírce na pomoc rodině zesnulé herečky!
-
FOTO z Hradu: Novým ministrem Fialovy vlády je Marek Ženíšek!
-
Vlastimil Harapes (†77): Zagorovou mu přebral Margita!
-
Vlastimil Harapes (†77): Zagorovou mu přebral Margita!
-
MS v ledním hokeji: Češi poskočili na druhé místo, ale... Postupový rébus!
-
Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu
-
Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu
-
Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak
-
Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl