Rosberg upozorňuje na hroziace nebezpečenstvo

Marcel Letko, 8. května 2009, 14:05 Google+

Medzinárodná automobilová federácia nedávno oznámila, že od budúcej sezóny zvýši minimálnu hmotnosť monopostov zo súčasných 605 na 620 kilogramov. FIA sa rozhodla zareagovať na pripomienky členov stajní, obzvlášť BMW Sauberu. Objavil sa však názor, že zmenu tohto pravidla by bolo nutné urýchliť.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Obavy vyjadril pilot Williamsu Nico Rosberg, ktorý si v poslednej dobe všimol niekoľko nepríjemných skutočností.

"V Bahrajne sme mali niekoľko pilotov, ktorí boli bezprostredne po pretekoch veľmi vyčerpaní. Myslím, že to do značnej miery spôsobil narastajúci tlak na pilotov, aby stratili nejaké kilogramy, všetko kvôli tohtoročným reguláciám a obzvlášť kvôli KERS," myslí si Rosberg.   

Totiž práve systém obnovy kinetickej energie pridáva 30 kilogramov navyše. Vznikajú tak problémy s distribúciou váhy monopostu a aj pretekári sú nútení zhodiť "prebytočné" kilá. Podľa bossa stajne BMW Maria Theissena začínajú majstrovstvá pripomínať skôr súboje džokejov ako pilotov F1. Nico Rosberg má tiež svoje vlastné prirovnanie.

"Už je to podobné ako v skoku na lyžiach," nechal sa počuť Nemec. "Rozhodne nie je zdravé, ak jazdec neustále prichádza o kilá, môže totiž stratiť aj vedomie. Je to síce len môj názor, ale myslím si, že váha sa na celkovom stave organizmu podieľa a veľa vecí ovplyvňuje."

Fit sa rozhodne necítil po Veľkej cene Bahrajnu Fernando Alonso, ktorý kvôli nefungujúcemu prísunu tekutín z fľaše a zle pracujúcemu chladeniu monopostu prišiel takmer o 6 kíl! Pritom počas zimy Španiel stratil kvôli tohtoročným reguláciám ďalšie 4 kilogramy...

Vytisknout

Diskuze: Rosberg upozorňuje na hroziace nebezpečenstvo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Button začína kraľovať už od úvodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  2. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  3. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  4. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  5. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  6. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud