Týmům zbývá na přípravu před sezonou 2009 jen pár posledních týdnů. Testovací dny jsou během sezony zakázány. Podle toho to tak také vypadá, většina týmů se snaží najít co nejlepší vyvážení všech prvků na voze již teď. K tomu, aby měl tým konkurenceschopné auto, “musí si rozumět“ i s jednotnými pneumatikami od Bridgestone. Ty se od roku 2009 opět do F1 vrací.
Vettel se k tomu vyjádřil takto: „Na čase jednoho kola to vypadá v Bahrainu takto, nejrychlejší čas na jedno kolo zajíždějí jezdci většinou v druhém nebo třetím kole. Občas je tomu tak i až na konci jejich výjezdu, kdy už nemají moc benzínu, a tak se kompenzuje opotřebení pneumatik.“
V Jerezu je to ovšem jiné: „V Jerezu to ovšem není možné. Tady je opotřebení pneumatik jednoduše moc velké. Když vyjedete na trať s pneumatikami, které jste už jednou použil, tak nedosáhnete pořádného gripu,“ popisuje Němec.
„Musíme najít správný set-up do prvního závodu. Poté už musíme nastavení vozu korigovat pouze mírně. Během pátečních testů už totiž není čas a prostor pro experimentování,“ přiznává manager Ferrari Luca Baldisseri.
Už není čas na experimenty
V zimních testech týmy zkoušejí spoustu nových věcí, mezi ně patří samozřejmě i slicky. Během závodních víkendů již nebude čas na žádný experimenty.
Další zprávy
-
V Evropě prudce stoupá počet případů spalniček. Nemoc ohrožuje miliony dětí
-
Zvrat v případu atentátu na Fica: Atentátník je na psychiatrii
-
Děsivý příběh: Chlapeček (4) spadl do kotlíku, ve kterém se vařil guláš
-
Helena Vondráčková prozradila, do kdy plánuje zpívat!
-
Svět má pandemii covidu za sebou. Vědci zjistili, jakou stopu v lidstvu zanechal
-
Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod
-
Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?
-
"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine
-
GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval