Mateschitz: Formuli 1 by měly vlastnit týmy!

Petr Hlawiczka, 18. února 2009, 10:00 Google+

Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz se pěkně obul do současných vlastníků Formule 1 s tím, že jim záleží pouze na penězí. Podle něj by F1 měly vlastnit a provozovat týmy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mateschitz, Dietrich

Mateschitz, Dietrich | foto: Sutton Images

Sdílejte článek

"Myslím, že Formuli 1 by měla být normálním sportem, který není spojen s jedinou osobou. Měl by to být trojúhelník, na jehož vrcholu by byly týmy, jež v současnosti do sportu investují a inovují jej více než kdykoliv předtím. Pak by měl existovat někdo, kdo by řídil komerční záležitostí - agent s velkými pravomocemi, jako má nyní Ecclestone. A v neposlední řadě by součástí trojúhelníku měla být sportovní a politická autorita, která by respektovala jednomyslnost týmů a chránila budoucnost sportu."

Mateschitz, blízký přítel Maxe Mosleyho, tak zahájil ostrý útok na vlastníky sportu, v němž on sám provozuje dva týmy (Red Bull Racing a Toro Rosso). "Nikdy neměli potřebné odborné znalosti ani vášeň pro motosport," pokračuje. "Jejich zapojení spočívá pochopitelně pouze na finančních základech a snaze maximalizovat zisky."

V současnosti Formuli 1 vlastní společnost CVC, JP Morgan a Ecclestone, ačkoliv o samotnou show se starají týmy. "To vše přispívá k nestabilitě našeho sportu," dodává Rakušan. "Finanční riziko nesou týmy. Týmy mají nejen potřebné schopnosti, ale i vášeň pro motosport. Proto se logicky nabízí pouze jediný vlastník, jenž by byl i eticky ospravedlnitelný, a tím jsou týmy. Pouze tak by může být zajištěn dlouhý život motosportu. Týmy potřebují nejen maximalizovat jejich tržní hodnotu, ale i vlastnit aktiva. Každý dnes může vidět, že hodnota Formule 1 není stejná jako před léty."

Mateschitz logicky nastínil, jak by mělo vypadat vedení. Oceňuji odvahu, kterou musel mít k vypuštění takového prohlášení na veřejnost. Nyní bude jistě zajímavé sledovat ohňostroj, který tím vyvolá ze strany současných vlastníků. Současná situace určitě není ideální, těžko se však bude něco kvůli uzavřeným smlouvám měnit. To by za současných okolností šlo snad jen (nepočítám kombinaci nasazení vojenské techniky, mafie a fyzické likvidace  osob) se souhlasem nynějších majitelů. Těžko se ale bude někdo ochoten vzdát snadných miliard plynoucích do kapes.
Vytisknout

Diskuze: Mateschitz: Formuli 1 by měly vlastnit týmy!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Spasí Hondu Virgin?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud