Rozhovor s Martinem Whitmarshem

Daniel Šupa, 28. prosince 2003, 20:36 Google+

Jak je to s "novým" vozem MP4-19 a co očekává od nadcházející sezony výkonný ředitel stáje?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Nový monopost MP4-19 vyjel na dráhu sotva 7 týdnů po skončení letošní sezony. Svoji podobnost s revolučním a nikdy v závodě Grand Prix nepoužitým MP4-18 rozhodně nezapře.

Jak velká část MP4-19 je shodná s MP4-18?
Je to evoluce z MP4-18, ale překvapivě poměr nových a původních dílů vychází ve prospěch dílů nových. Přední část je velmi podobná s předchůdcem, ale zavěšení a oblast zádě je změněna s postupem našich poznatků a vývoje.

MP4-19 je tedy skutečně nový vůz?
Lidé se podívají na číslo u označení a předpokládají, že je to nový vůz. Tak to ale v F1 není. Je zde málo týmů, které berou totožný vůz od závodu k závodu. Každých 14 dní se vůz mění na základě poznatků ve vývoji a podle typu okruhu, na kterém se závod uskuteční. Během testů zjišťujeme, kde je vůz zranitelný a kde musíme přidat. Vůz se neustále vyvíjí. Ve voze MP4-17D bylo uplatněno mnoho myšlenek použitých v MP4-18 a vývoj pokračoval. Nový MP4-19 využívá výhod této práce.

Vyjetí s novým vozem tak brzy vás staví pro příští sezonu do silné pozice?
Očekáváme, že by to měla být jedna z výhod tohoto programu. Další výhodou je to, že již máme úspěšně za sebou všechny bezpečnostní testy. Věřím tomu, že můžeme jet do Melbourne s přiměřeně dobrým vozem.

Výkon je vždy důležitý, můžete popsat nový motor Mercedes pro rok 2004?
Je to nový motor FO 110Q, produkt týmů ve Stuttgartu a Brixworthu. Je to poprvé, co oba týmy pracují společně na jednom programu. S plnou podporou obou center dosahujeme dokonce lepších výsledků.

Jsou nějaké pozoruhodné věci, které teprve hodláte uveřejnit?
Přední část vychází z MP4-18, záď je výsledkem nové teorie založené na poznatcích z vývojového programu sezony 2003.

Mají nová pravidla a především znovupoužité kvalifikace s pohonnými hmotami pro závod vliv na vývoj MP4-19?
Studovali jsme otázku velikosti palivové nádrže. Analýza sezony 2003 říká, že se ani jednou nepoužila strategie jediné zastávky v boxech a přibylo strategií dvou a tří zastávek. V minulosti musela nádrž stačit na více než polovinu závodu. Dnes to již neplatí. Myslím si, že všichni mění velikost nádrží. Jakmile se ale rozhodnete ušetřit třeba 20 litrů obsahu, máte více možností. Buď kratší tank nebo užší nádrž a lepší chlazení a nebo snížíte výšku a dostanete lepší těžiště. Je to zkrátka příležitost pro hledání výhodnějšího řešení.

S vyrovnanou sezonou se ukázala otázka pneumatik klíčovou. Jakou roli hrál Michelin ve vývoji MP4-19?
Máme technický tým, který pracuje s Michelinem. Jsou to dva přístupy a dva požadavky. Ve stručnosti, oni chtějí více přítlaku a my zase více gripu. Je to však souvislý vývoj, pneumatiky i vůz se vyvíjí společně.


Foto: Archiv

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Martinem Whitmarshem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Juana Pabla čeká těžký rok - anotační foto

Juana Pabla čeká těžký rok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud