FIA zřejmě odvedla dobrou práci

BMW

BMW | foto: BMW Motorsport

Testovací pilot McLarenu Pedro de la Rosa porovnal loňský a letošní monopost. Kde jsou klady a zápory toho kterého a budou vozy roku 2009 rychlejší díky hladkým gumám a KERS?

Zásadní změnou pro letošní ročník je přechod zpět na hladké pneumatiky, redukce aerodynamického přítlaku a možnost použití systému využívajícího nastřádanou energii.

Španěl je překvapen, že jsou časy na kolo téměř identické. Změny jsou samozřejmě poznat, ale celkově se čas příliš nezmění.

„Letošní auto je v pomalých zatáčkách rychlejší, naopak ztrácí v rychlých. Máme výrazně lepší přítlak na přední části a auto reaguje na otočení kol velmi příjemně.“

Nejdůležitější změnou jsou podle něj právě pneumatiky, nikdo totiž neví, jak se budou chovat po zahřátí při velmi horkých podmínkách, kupříkladu v Malajsii nebo pouštním Sakhiru.

„Gumy jsou pro čas nejdůležitější, KERS a stavitelný přední spoiler dělá jen nějakou tu desetinu vteřiny. Bridgestone změnil směsi a je těžké předpokládat, jak budou pneumatiky fungovat.“

Když oznámila Mezinárodní automobilová federace redukci přítlaku od spoilerů výměnou za přechod na slicky, objevila se řada negativních reakcí. Hlavní obavou bylo, že FIA vrací formuli 1 do minulého století a vozy budou nepoměrně pomalejší.

Zda se bude více předjíždět, se dozvíme až po několika závodech, ale minimálně podle de la Rosy lze předpokládat, že FIA odhadla dopad změn na rychlost vozů velmi slušně...

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu