Toyota musí brzy vyhrát, jinak končí

Pavel Stavebník, 21. ledna 2009, 13:19 Google+

Přestože vedení automobilky nedalo stáji formule 1 nůž na krk, alespoň ne oficiálně, prezident týmu John Howett varuje své podřízené. Jen úspěšné působení zabezpečí projektu budoucnost a lidem práci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

„Potřebujeme bojovat s nejlepšími a vyhrát, myslím si, že už jsme v F1 dost dlouho a nadešel čas na první vítězství. Potřebujeme velmi slušné výsledky.“

Vedení automobilky má pro program F1 pochopení, závodní stáj operovala podle neověřených zpráv s největším rozpočtem. Loňská sezona byla proti tragickému roku 2007 poměrně úspěšná, ale na bez dalšího zlepšení se vítězství nedostaví.

„Kvůli krizi má potíže každý výrobce aut, každý tým a ani Toyota není výjimkou. Podle mého nejsou náklady tím, co nakonec rozhodne o odchodu, ale poměr mezi náklady a výsledky."

Jen omezení nutných investic a velmi dobré výsledky zajistí Toyotě klid k práci a budoucnost ve formuli 1.

Otázkou však je, čím chce Toyota své soupeře bojující o vítězství dohnat a překonat, když s největší pravděpodobností do Austrálie vůbec KERS nepřiveze a zabývá se seriózně možností, nenasadit ho ani v jednom závodě sezony 2009.

V Kolíně byly vyvíjeny dvě šasi, jedno s KERS, druhé bez systému rekuperace energie, které je lehčí a umožňuje větší variabilitu pro vyvážení a dosažení lepších jízdních vlastností.

„KERS nemá s technologiemi používanými u hybridních sériových automobilů nic společného, proto si myslím, že by bylo jeho nenasazení omluvitelné," uvedl včera šéf týmu F1 Yamashina.

Myslí to Japonci vážně nebo jde o hru a matení soupeřů? Při testech je u nového TF109 KERS používaný...


Vytisknout

Diskuze: Toyota musí brzy vyhrát, jinak končí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

BMW

BMW F1.09, poslední krok je nejtěžší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud