Montezemolo: KERS je chyba

Matej Krajčovič, 12. listopadu 2008, 14:33 Google+

Pre budúcu sezónu sa uvoľnia pravidlá pre systém rekuperácie energie (nazývaný KERS). Vývoj však nejde u všetkých tímov správnym smerom. Šéf Ferrari dokonca pochybuje o tom, že jeho nasadenie už budúci rok je správna voľba

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Podľa Montezemola je KERS v súčasnosti stále veľmi drahý a pre sériové automobilky nebude žiadnym prínosom. To mal byť hlavný argument pri jeho zavádzaní - Formula 1 mala byť laboratóriom pre technológie, ktoré sa môžu časom objaviť aj vo vozidlách v našich garážach.

S KERSom je však situácia úplne opačná. Lexus či Honda už vyše roka využívajú systém rekuperácie energie v sériovej prevádzke "ako hybridný systém pohonu". Pre F1 čas testov tejto technológie ešte iba nastal. Hoci princíp fungovanňia nie je úplne rovnaký, je namieste domievať sa, že práve Honda s Toyotou,  či po novom aj BMW s Mercedesom budú mať so skúsenosťami so systémom rekuperácie energie v cestných automobiloch menej problémov pri vývoji podobného systému aj pre F1.

Naopak Ferrari nikdy nehľadalo vo svojich autách dodatočný prísun výkonu, ani materský FIAT nie je práve lídrom v tejto oblasti. Je aj toto zdrojom nervozity u šéfa Ferrari? "Budúcnosť s týmito pravidlami vyzerá veľmi komplikovane. Citime, že uvedenie KERS tento rok mohlo byť chybou. Náš systém bude veľmi odlišný od systému v cestných autách. Cena je vysoká," uviedol Montezemolo.
Vytisknout

Diskuze: Montezemolo: KERS je chyba

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Heidfeld - Theissen

Heidfeld: Zisk titulu nie je nereálny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud