Formule 1 plánuje na rok 2009 drastické změny v aerodynamice, jedná se zejména o zmenšení aerodynamických komponentů.
Cílem velkého zásahu do pravidel je omezit podstatu odporu vzduchu a zlepšit podmínky pro předjíždění vozů.
Williams tvrdí, že s technického hlediska je tento krok nesporně zajímavý, ale z finančního už může mít pravidlo velký dopadl na uzavírání smluv se sponzory.
„Bude zajímavé, co z toho nakonec vzejde. Ale na druhou stranu se mi tady jedna věc nelíbí, musíme si ji vyjasnit,“ řekl Williams. „Rozhodnutí změnit aerodynamiku padlo na návrh Maxa Mosleyho, jenž se snažil snížit rychlost. Na nových pravidlech spolupracovali také inženýři.“
„Ale z marketingového hlediska musím říci jedno: zadní křídlo bude o 25% menší, podobně dopadnou i deflektory po stranách vozu. V podstatě to znamená, že se zmenší prostor, což je hodnota několika miliónů od sponzorů.“
„Kéž by to bylo jen pět nebo deset procent, ale pětadvacet. Přesně o tolik procent budou naše příjmy menší,“ dokončil Williams.
Frank Williams se bojí ztráty sponzorů
Frank Williams, spolumajitel stejnojmenné stáje, se obává ztráty zájmu sponzorů v příštím roce. Na vině je pravidlo menších přítlačných křídel, což může způsobit menší příděl financí až o 25%.
Další zprávy
-
Petra Svoboda pohřbí zesnulého manžela (†39): Poslední rozloučení bude v úterý!
-
Petra Svoboda pohřbí zesnulého manžela (†39): Poslední rozloučení bude v úterý!
-
Dara Rolins je pořád ve varu: Nechutná smršť kritiky po estetickém zákroku!
-
Atentát na Fica: Premiér musel znovu na sál! Kaliňák promluvil o dalším vývoji
-
Jak na samosběr jahod? Sezóna začíná, cenných rad je hned několik!
-
Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku
-
Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje
-
Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu
-
Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu