Hlavní změnou jsou hladké pneumatiky a zásadní aerodynamické změny, které výrazně omezí přítlak monopostů. Cílem je zmenšit citlivost vozů na turbulenci, jež při sledování soupeře ovlivňuje druhého pilota. Navíc mají hladké pneumatiky zvýšit přilnavost.
Ovšem druhý nejzkušenější jezdec Formule 1 David Coulthard o nových pravidlech pochybuje. „Nevěřím, že to bude mít velký efekt. Rychlejší vozy budou vždy na špičce a pomalejší vždy vzadu. Tak proč by měly být pomalejší schopni předjíždět ty rychlejší, jen proto, že se zmenší turbulence? Nevěřím, že se tak stane.“
Coulthard by naopak chtěl zakázat tankování v průběhu závodu. „Je ironií, že tankování se zavedlo, aby se okořenily závody. Avšak teď má opačný efekt. Zákazem dotankování by kolísaly časy kol a závody by se zlepšily.“
Dále se Coulthard nelibě vyjádřil na adresu pneumatik, resp. zahřívacích deček. Jejich účel je nenahraditelný, jelikož pneumatiky alespoň částečně zahřívají na provozní teplotu. „Nejhorší scénář by se mohl stát třeba v Monaku, kde by jeden vůz na studených pneumatikách jel velmi pomalu a druhý by se přiřítil velkou rychlostí.“ Coulthard poukazuje na bezpečnost, která je pro jezdce nejdůležitější.
David Coulthard chce zakázat tankování
David Coulthard má jisté pochyby, že nové pravidla vstupující v platnost v nadcházející sezóně pomohou k atraktivnosti někdy nudných závodů grand prix.
Další zprávy
-
Vražda ženy na náměstí vyděsila Jevíčko! Policie dopadla podezřelého
-
Jak je na tom Robert Fico? Kaliňák zveřejnil pozitivní zprávy
-
Počasí bude dělat potíže! Bouřky se silným větrem mohou vyvracet stromy
-
Česko se rozloučilo s Janem Kačerem (†87): V Národním se sešla herecká smetánka!
-
Bruce Springsteen: Nový termín koncertu v Praze! Odklad kvůli zdraví legendy
-
Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy
-
"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1
-
Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky
-
FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství