Mäkké alebo supermäkké?

Marcel Letko, 4. srpna 2007, 08:56 Google+

Téma správneho výberu pneumatík je veľmi nezanedbateľným faktorom k samotnému úspechu. Bridgestone ponúka tímom tvrdšie a mäkkšie zmesi. Hungaroring je však od ostatných tratí značne odlišný a vyžaduje si inú voľbu gúm. Stajne tak môžu siahnuť po zmesi mäkkej, alebo tzv. super mäkkej.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bridgestone

Bridgestone | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

Priblížme si v krátkosti, čo sa udialo na okruhu počas piatku. Fernando Alonso zajazdil najrýchlejší čas celého dňa v druhom oficiálnom tréningu. "Obuté" mal mäkké zmesi. Druhý v celkovej klasifikácii, Heikki Kovalainen zaostal za Španielom takmer o celé 4 desatiny. Fín však použil supermäkké zmesi. Trať bola v závere mierne vlhká vplyvom drobného dažďa, preto sa v krátkosti dostali k slovu i mokré pneumatiky. Divák možno postrehol, že gumy sú v Maďarsku značne opotrebovávané, a to najmä ľavá predná. Trať zároveň nie je počas roka bežne využívaná, preto je najmä v úvode víkendu dosť špinavá, ale v priebehu jednotlivých tréningov sa podmienky zlepšujú.

Kees van der Grint, hlavný predstaviteľ spoločnosti Bridgestone Potenza :

"Dnešok bol veľmi zaujímavý. V prvej časti dňa bola trať veľmi zaprášená, ale podmienky sa veľmi rýchlo menili k lepšiemu. Viacero tímov sa nevyhlo nepríjemnému zrneniu pneumatík, a to na oboch zmesiach. Zrnenie poľavilo,  akonáhle okruh získal potrebný grip. Musím poznamenať, že super mäkké zmesi neboli tak konštantné ako mäkké, ponúkali však lepší grip. Z hľadiska kratšej vzdialenosti môžu byť prospešné. Veľké obmedzenia pri pretekovom tempe však nepredpokladáme. Vo všeobecnosti, voľba správnej zmesi a adekvátne načasovanie jej použitia budú veľmi kľúčové pri stratégii jednotlivých tímov." 

Vytisknout

Diskuze: Mäkké alebo supermäkké?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Briatore, Flavio

Briatore : Indy mi chýbať nebude

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  6. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud