Ferrari jeden aerotunel stačí

Marcel Letko, 30. června 2007, 10:20 Google+

Pred niekoľkými dňami sa v tlači objavili informácie o možnej nehode v aerodynamickom tuneli v Maranelle. Podľa zdrojov bola na príčine zlyhania oceľová tyč, ktorá drží model auta počas simulácií pri rýchlosti 300 km/h.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Costa, Aldo

Costa, Aldo | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Nepríjemnosť v tuneli mala údajne za následok stratu v ďalšom cennom vývoji monopostu, ktorý vo Ferrari zapríčinil ústup z vedúcich pozícii. Inkriminovaná udalosť sa mala udiať pred dvoma mesiacmi.

Jean Todt haváriu v aerotuneli potvrdil, vyvrátil však hypotézy, že 14 dňové vývojové manko, počas ktorého problém riešili by mohol byť hlavnou príčinou straty dominancie Ferrari.

Francúzovu teóriu rozhodne nepodporuje skutočnosť, že od doby, kedy sa nehoda udiala prevzal vedenie v oboch šampionátoch McLaren a Ferrari sa naopak trápilo.

Kým väčšina tímov F1 vlastný aj druhý aerotunel, stajňa z Maranella má k dispozícii iba jeden. Podľa Jeana Todta im k nepretržitému vývoju súčasný stačí.

„Je len na nás, aby sme mali v prevádzke výkonný tunel, ktorý bude schopný nepretržitej prevádzky a bude zároveň dostatočné odolný čeliť problémom.“ – dodáva Todt.

Dizajnér Aldo Costa ho dopĺňa :
„Vieme, že momentálne nemáme toľko možností ako ostatné tímy a nevlastníme dva aerotunely. Stále sme však presvedčený, že dokážeme byť konkurencieschopný aj s jedným, ktorý bude v prevádzke nepretržitých 24 hodín denne. Musíme sa snažiť získať maximum z toho, čo máme momentálne k dispozícii."

Costa zároveň dodáva, že vek tunela nebol hlavnou príčinou zlyhania:
"Problém sme dôkladne analyzovali a snažili sa zístiť, či bola chyba  v tom, že náš aerotunel je staršieho dáta. Pásy a valce meníme každých pár mesiacov. Môžem vás uistiť, že vek nebol hlavnou príčinou havárie.“

Vytisknout

Diskuze: Ferrari jeden aerotunel stačí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Heidfeld, Nick

Heidfeld do závodu nastoupí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud