Newey a zákaznická šasi

Pavel Stavebník, 16. ledna 2007, 10:24 Google+

Technický ředitel Red Bull Racing Adrian Newey má ve sporné otázce kolem možného prodeje starších vozů továrních týmů soukromým stájím zcela jasno.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Newey, Adrian

Newey, Adrian | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

„Uvědomuji si, že jsou na tuto otázku dva základní pohledy a každý má nějaké klady a zápory, ale já mám představu jasnou.“

Podle Neweye je ve Formuli 1 šest továrních týmů a na tom se v brzké době nic nezmění. Ty si budou svoje šasi konstruovat sami i nadále, neboť mají prostředky a nemůže si dovolit závodit Mercedes s podvozkem od BMW.

„U nezávislých týmů je to ale jiné, neboť díky zákaznickým šasi by mohly být konkurenceschopnějšími a mohly by vytvářet větší tlak na tovární stáje. Tým jako Spyker či Super Aguri zkrátka nemůže v dnešní době dlouhodobě držet krok s automobilkami.“

Red Bull se i nadále chce etablovat jako nejsilnější soukromý tým a stavět si vlastní šasi, ale i Newey upozorňuje, že finanční prostředky od výrobce energetických nápojů jsou něco jiného, než příjmy malých týmů z reklamy na vozech.

„Osobně si myslím, že myšlenka zákaznických šasi je velmi dobrá a já ji podporuji, nezávislé týmy totiž F1 potřebuje. Vzpomeňte kolik špičkových jezdců objevily malé týmy.“

Názory Adriana Neweye jsou ale logické i z jiného pohledu. Pokud by návrh na povolení zákaznických šasi od roku 2008 neprošel, ukázala by se koupě týmu Toro Rosso zbytečným vyhozením peněz z účtu...


Foto: GEPA pictures GmbH

Vytisknout

Diskuze: Newey a zákaznická šasi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Whitmarsh, Martin

Whitmarsh verí v obrat k lepšiemu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud